• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jan 2014
    Kramardig skrev 2014-01-19 04:20:57 följande:
    Mera gnäll från mig!

Jag har så fruktansvärt ont pga hemorrojder så det är hemskt! Jag bara gråter och gråterrä medan jag halvt skriker "aj aj". Jag har kunnat sova ca 30 min sedan 22.. vet inte vad jag ska ta mig till, ingenting hjälper! Det gör lika ont oavsett hur jag ligger.

Sambon blir helt chockad och säger att NÅGOT måste dom kunna göra men ja, jag ska ringa imorgon (söndag) till jouren om det inte blir bättre. Jag måste ju få något smärtstillande så jag får sova lite..

Jag har sen tidigare haft stora problem med hemarrojder och jag fick en bedövnings/antibakteriellsalva. De hjälper mig väldigt mycket när jag fick ont. Salvan heter scheriproct'N och ska sättas på en liten "dildo".
  • Veronica76

Äntligen händer det något!

Inne på förlossningen nu, får se hur lång tid det tar..... BF+12 idag

• Kramardig
    Jan 2014 skrev 2014-01-19 11:48:16 följande:
    Jag har sen tidigare haft stora problem med hemarrojder och jag fick en bedövnings/antibakteriellsalva. De hjälper mig väldigt mycket när jag fick ont. Salvan heter scheriproct'N och ska sättas på en liten "dildo".

Pratade med jouren idag och då sa hon att det finns en salva som är receptbelagd men att den ska man undvika som gravid. Det jag kan göra är att smörja med salvorna jag redan har och bara vänta. Men det är "såååå vanligt med hemorrojder hos gravida".. ja, som att det hjälper mig?!

Jag känner mig så hemsk! Sonen ser mig gråta hela tiden och frågar varför jag är ledsen. Jag förklarar att mamma har ont i rumpan men det känns fortfarande hemskt att han ska behöva se mig så här ledsen.

Imorgon ska jag ringa min barnmorska och förklara hur förjävligt jag har det och hur rädd jag börjar bli för att föda. Jag hoppas innerligt att hon kan pressa förlossningen att ta in mig på koll och förhoppningsvis sätta igång mig. Bf+12 idag så det räcker.. har fått åderbråck på ena yttre blygdläppen också och det värker..
  • Kramardig
    Veronica76 skrev 2014-01-19 13:13:54 följande:
    Äntligen händer det något!

Inne på förlossningen nu, får se hur lång tid det tar..... BF+12 idag

Åh vad spännande! Hoppas att allting går bra!
  • syskonlängtan14

Alltså är de någon som vet hur länge blodstrimmor och blod kan komma innan nått händer. Avtar dem eller kan de hålla på i dagar... Har haft de i hela dagen nu och inget annat händer... BF +2 idag så som jag sagt innan de får gärna hända något nu... Men börjar fundera på om man ska ringa in till förlossningen men vet att svaret blir att avvakta eftersom de är slemproppen troligen....

• Fru Persson
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-19 16:50:28 följande:
    Alltså är de någon som vet hur länge blodstrimmor och blod kan komma innan nått händer. Avtar dem eller kan de hålla på i dagar... Har haft de i hela dagen nu och inget annat händer... BF +2 idag så som jag sagt innan de får gärna hända något nu... Men börjar fundera på om man ska ringa in till förlossningen men vet att svaret blir att avvakta eftersom de är slemproppen troligen....

Förra gången hade jag blodstrimmor nästan precis två dygn innan värkarna kom. Hoppas du snart får känna något annat också!
  • Veronica76

14:20 kom lillasyster till världen!

3860gr, 51cm lång på BF+12.

Kom i på FL 11:30 och var vid 12:15 öppen 3,5cm sen så det gick snabbt med resterande, öppen 8 strax innan 14 och då gick vattnet.

Började krysta vid 14:05 och höll på 15 min ca 6 värkar....

När sonen föddes hade jag inställning lite smärtlindring men slutade ned EDA och lite lustgas (blev illamående).

Denna gång tänkte jag att jag ville ha ALLT, slutade med ingenting.

Fick sy 5-6 stygn så det var helt ok.

Vi mår alla bra och väntar på att bli flyttad till BB.

• Burberry

Grattis!

Veronica76 skrev 2014-01-19 18:05:45 följande:
    14:20 kom lillasyster till världen! 3860gr, 51cm lång på BF+12. Kom i på FL 11:30 och var vid 12:15 öppen 3,5cm sen så det gick snabbt med resterande, öppen 8 strax innan 14 och då gick vattnet. Började krysta vid 14:05 och höll på 15 min ca 6 värkar.... När sonen föddes hade jag inställning lite smärtlindring men slutade ned EDA och lite lustgas (blev illamående). Denna gång tänkte jag att jag ville ha ALLT, slutade med ingenting. Fick sy 5-6 stygn så det var helt ok. Vi mår alla bra och väntar på att bli flyttad till BB.

• syskonlängtan14
    Veronica76 skrev 2014-01-19 18:05:45 följande:
    14:20 kom lillasyster till världen!
    3860gr, 51cm lång på BF+12.

Kom i på FL 11:30 och var vid 12:15 öppen 3,5cm sen så det gick snabbt med resterande, öppen 8 strax innan 14 och då gick vattnet.
    Började krysta vid 14:05 och höll på 15 min ca 6 värkar....

När sonen föddes hade jag inställning lite smärtlindring men slutade ned EDA och lite lustgas (blev illamående).
    Denna gång tänkte jag att jag ville ha ALLT, slutade med ingenting.
    Fick sy 5-6 stygn så det var helt ok.

Vi mår alla bra och väntar på att bli flyttad till BB.
    Grattis :)