• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Lite har vi läst så hindersprövningen visste vi om å två vittnen oxå :) men tänkte mest ifall det var nått mer att tänka på eller om nån gjort så, så man kunde få tips :)

• c4trin

Oj va tiden går, nästa vecka blir Lilleman 4 månader gammal. Och vad fort allting händer, han kan ju massor av saker redan! Så roligt de e att följa deras utveckling <3

Nu e han inne i den där utvecklingsfasen som många har sagt e så jobbig.. Och ja den e superjobbig! Hoppas verkligen han e på väg ur snart, gnällig och mammig i 1 vecka nu. Har ni märkt av denna fas (ca v 14-17 nån gång brukar den komma tydligen) hos era små? 

N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
  • Tokfrans

Min går igenom den nu med, blir 4 månader på fredag :)
    Mammig och krånglig med mat och rubbat sömn, jättekul när mamma troligen har magkatarr eller liknande, kallsvettas och illamående och yr av smärtan, ligger dubbelt, en liten vill bli vaggad och de gör ont så fort man nuddar magen. Tagit lite magkatarr tabletter och ska se om de hjälper. Måste boka till efterkontroll med...de gör ju trots allt ont där nere med..Nu är de dock lite bättre tills jag står då måste man gå saaaakta och lite böjd, de ömmar så från naveln och ner. Hoppas sömn gör susen, 3 gången detta händer..

• K87

Nu har vi preliminär bokat ett datum iaf å kollat upp mat å sånt :D börjar nästan bli nervös nu :D

Nån som har förslag på bröllopstårta för ingen av oss tycker om marsipan :)?

• K87

Vår lilla tjej hade gått upp från 5kg till 5,2kg förra veckan å idag hade hon gått ner 95g :(

• Tokfrans

vägde våran igår och hade lagt på sig drygt 700g sen förra månaden. Så nu väger han 6750g.

De är varmt ute med så lillen tappar aptiten ibland, men då går jag bara in i ett svalt mörkt rum.
    Äter hon dåligt K87? 

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-22 14:24:48 följande:

vägde våran igår och hade lagt på sig drygt 700g sen förra månaden. Så nu väger han 6750g.

De är varmt ute med så lillen tappar aptiten ibland, men då går jag bara in i ett svalt mörkt rum.
    Äter hon dåligt K87? 

Nä felet är nog tvärtom egentligen hon småtuttar istället :D
  • K87

Nu är vår lilla tjej omvägd igen :D

Sen i torsdags har hon gått upp 275g :D