• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Ja så kul hur fort dom utvecklas å lär sig saker :) vår dotter skrattar jättemycket å har precis börjat greppa saker om man ger henne nånting :)

• HimmelHav

Här har det äntligen börjat sovas längre pass på natten! Yes! Från att ha vaknat varannan var tredje timme sover hon nu 22-05 ungefär. Bara att hoppas att det håller i sig!!

Mm här försöks det greppa efter saker men lyckas inte alltid så bra haha! Mer och mer med på dagarna, jättekul!

• syskonlängtan14

Nu är dopet över! Jätte skönt! Lika kul att ha de som lika skönt när de är över men allt gick ju som planerat i alla fall och äntligen fick jag de där stora kakbordet som jag drömt om och allt glutenfritt :)

Snuttan här hemma sover också lite bättre. hon somnar typ vid 7 och vaknar sen mellan 1 och 2 sen sover hon 3-4 h tills nästa gång. Tyvärr går man ju inte själv och lägger sig 7 men skönt med lugna kvällar när barnen sover. Låter illa men så är de och känns de i alla fall hehe

• HimmelHav

Ja visst är de söta när de sover? Haha! Skönt att allt gick bra med dopet! Hur många var ni? Vi ska ha i början av maj och det blir rätt litet, runt 25 pers.

Annars tycker jag mig börja ana försök till vändning här. Hon är precis tre månader och har sprattlat mycket innan men inte försökt nåt medvetet före idag. Spännande att se om hon fattar tekniken snart

• Tokfrans

Ja visst är dom söta! Skrattande

Lillen ser man med att bebis motoriken börjar gå över och griper saker mer kontrollerat, och han gör mer annorlunda ljud nu samt mer leende och mer ,mycket MER pratande. jisses här vaknar man inte av en skrikande unge, här väcks vi av en pratande Tungan ute Men skötbordet är ingen favorit längre, fattar inte varför, antar att de har med 12 veckors fasen att göra.
    Dop är vi än inte enade om vi ska ha eller inte. Han är inte döpt men jag är.

• c4trin

N e också inne i 12-veckorsfasen. Dag 5 av den, nu MÅSTE de vända snart ;)

Han vänder sig från mage till rygg nu, de va de försöket att träna hans nacke och armar de ja... Haha. Men nacken e stark, "sitter" och "står"  hos oss utan problem. Börjar också greppa efter saker o ta dem till munnen, helt otroligt vad utvecklingen går snabbt framåt :D

Vi hade dop förra helgen, de gick superbra! Han sov igenom hela ceremonin, var glad på festen o älskade all uppmärksamhet. Fick jättefina saker o vi var såå nöjda! Vi blev 27 personer på festen o prästen var helt underbart bra! 

N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
  • Tokfrans

Har vart lite slarvig här.
    Man kanske är gravid igen..
    skulle haft min mens idag men inget i sikte.
    OM jag nu är de så är jag i v.5 (4+0) och ungen kommer den 27 december, de blir 2 kids inom 1 år..jisses.
    Varför sparade jag inga tester för!?!?! bara ägglossningstester kvar..varför skulle man vara en sån test narkoman förut Obestämd

• syskonlängtan14

De var ett litet dop på 26 pers. Men de räcker gott och väl. :) Tycker de är kul med sådana tillställningar. en anledning till att dra ihop bådas familjer. Vi har inte gjort de innan för tycker de blir för stora barnkalas så vi har delat de och haft två istället. och oss firar vi aldrig mer än  mig med min familj. Men i år orkar vi inte att hålla i två kalas för sonen nu i maj så om vädret tillåter så kommer vi att ha kalas för alla i trädgården.

Oj tokfrans! de blir tätt inpå. Men snacka om att de kommer ha kul se. blir ju nästan tvillingar :)