• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Vi hade hoppgunga till storebror men inte för än runt 6 månader skulle jag tro. Hoppgungorna kräver nog att bebisen har bra stabilitet i hela kroppen, att de klarar att tex sitta själva.

• Pepsi
    Chaplin89 skrev 2014-05-12 07:48:24 följande:
    Vi hade hoppgunga till storebror men inte för än runt 6 månader skulle jag tro. Hoppgungorna kräver nog att bebisen har bra stabilitet i hela kroppen, att de klarar att tex sitta själva.
    Hur menar du sitta själv? Utan stöd för ryggen? Trodde mest att de skulle ha lite styrsel i benen och kunna stå upp.
  • Tokfrans

Har era börja skratta riktigt än?

Min öppnar hela käfta och gör sig till en boll :P så glad är han men inge skratt än, låter bara hoo haa och ler sööönder :P

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-12 22:47:39 följande:

Min öppnar hela käfta och gör sig till en boll :P så glad är han men inge skratt än, låter bara hoo haa och ler sööönder :P

Vår tjej typ skriker samtidigt så jag skulle nog säga att hon skrattar på riktigt :D
  • c4trin

Ja några gånger har han skrattat högt, hjärtat smälter!
    N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
  • K87
    c4trin skrev 2014-05-13 16:15:42 följande:
    Ja några gånger har han skrattat högt, hjärtat smälter!
    N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
    Ja mammahjärtat då alltså (a)
  • S1982

Ja jag skulle nog säga att våran son skrattar, men för det mesta fyrar han av världens leende :)
  • Tokfrans

Uscha nu har lillen börjat skippa hela nätter sen 3dar tillbaka. 
    Somnar runt 21 vaknar 23 - 01 -02.30 - 04 - 06 sen vakna vid 7. (runt dom tiderna)
    Är rätt död här Tungan ute han vill inte äta utan behöver bara vagga han, men har blivit väldigt lättväckt med.
    Skriker högre, börja manipulera oss med krokodil tårar (vill ha närhet) och ibland va besvärlig med maten på eftermiddagarna. Sover runt 30min / 1½timme , 3-4 gånger under dagen.

blööööööööööööööööööööööööö säger jag..Rynkar på näsan

• Chaplin89
    Pepsi skrev 2014-05-12 15:39:17 följande:
    Hur menar du sitta själv? Utan stöd för ryggen? Trodde mest att de skulle ha lite styrsel i benen och kunna stå upp.
    Ja sitta själva utan stöd. Hoppgungorna är ju inte liksom stödjande för överkroppen på så sätt.
  • Pepsi
    Chaplin89 skrev 2014-05-14 15:58:13 följande:
    Ja sitta själva utan stöd. Hoppgungorna är ju inte liksom stödjande för överkroppen på så sätt.
    Okej, det var något nytt... :) Man lär sig alltid något nytt. Nu var ju gungan lite stor...eller tösen för kort.. :P Så det dröjer ett par centimeter tills hon kan använda den.