• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Jo här går det bra, visst finns de bättre o sämre dagar men överlag har vi fått en liten solstråle <3 Han äälskar att hoppa i knäet, stå still e inge kul alls :P Sen har han börjar vända sig från rygg till mage sedan någon vecka tillbaka så de e mycket rullande, han kan vända sig åt andra hållet också men gör det väldigt sällan.

Har en väldigt social liten pojke som alltid e på strålande humör när vi e iväg. När vi bara är hemma en hel dag så kan han bli uttråkad och gnällig :P Men de e ju bra, då blir man tvingad att komma ut lite, på promanad i skogen om inget annat! Värre när man egentligen behöver tvätta o städa en dag, då får han nöja sig med trädgården och en liten runda på byn eller i skogen.

Vi har bytt över till sittdel nu, hur har ni andra det med vagn?
    N gillar inte alls liggdelen nu men e supernöjd att ligga ner i sittdelen :D

N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
  • Tokfrans

tror ni inte på fan att jag testar positivt...
    Har magkatarr så har inte tänkt på nått sånt fören mensen va sen.Har inte vart på efterkontroll då allt verkade ok, fick mens och magen kändes bra, så tänkte inte på att skaffa p-piller..

• goaround
    Tokfrans skrev 2014-05-30 20:55:11 följande:
    tror ni inte på fan att jag testar positivt... Har magkatarr så har inte tänkt på nått sånt fören mensen va sen.Har inte vart på efterkontroll då allt verkade ok, fick mens och magen kändes bra, så tänkte inte på att skaffa p-piller..

Är du inte glad? Om ni inte ville ha ett barn såhär tätt borde ni ju skyddat er, du skrev ju själv för ett tag sen att du visste att du hade ägglossning den 10maj? Så du kan inte va förvånad :P Grattis :)
  • Tokfrans
    goaround skrev 2014-05-31 00:01:07 följande:

Är du inte glad? Om ni inte ville ha ett barn såhär tätt borde ni ju skyddat er, du skrev ju själv för ett tag sen att du visste att du hade ägglossning den 10maj? Så du kan inte va förvånad :P Grattis :)
    jag blödde för ca 1 vecka sen, därmed trodde jag att jag inte vart gravid
  • Tokfrans

och ne inte så glad, har inte ork till en till , om nått år visst.. här sover vi knappt längre, får ångest till kvällen. Lillen vackar vaerje till varanan timme.  och sen magkatarr på allt de.
    vi va inte försiktiga då vi inte haft sex sen november Flört

• Chaplin89

Här är allt bara bra, lilleman blir 5 månader på måndag :) Vill mest sitta eller stå, gillar att sitta i sin matstol när vi äter och han har fått smaka på lite olika saker :)

Vänder från rygg till mage men inte tillbaka så då får jag hjälpa till lite. Vagnen går oftast bra att sova i när vi är ute och går, men ligga i den när den står still går inte...

Sover oftast hela nätter ( 21-06 ) utan att vakna, men de senaste dagarna har han ätit runt 02 tiden också. Sen sover han två längre pass på dagarna också. Lite olika om vi är iväg med bilen eller så.

I övrigt är han mycket lättsam som gärna ligger i babygymmet när jag duschar eller lagar mat. Nästan alltid glad och nöjd med tillvaron. Dessutom älskar han sin storebror!!

Grattis till er som plussat!?

Jag har inte ens fått min mens ännu... Det tog 6 månader efter första barnet innan allt kom igång igen, enligt bm inget ovanligt!? Men å andra sidan ska vi inte ha fler barn heller, blir ju 38 år i september ;)

• goaround
    Tokfrans skrev 2014-05-31 09:11:35 följande:
    och ne inte så glad, har inte ork till en till , om nått år visst.. här sover vi knappt längre, får ångest till kvällen. Lillen vackar vaerje till varanan timme.  och sen magkatarr på allt de. vi va inte försiktiga då vi inte haft sex sen november

Ne, men om ni inte var försiktiga och använde skydd så vad förväntar du dig? Synd iaf, bara att göra tidig abort om du känner så!? Så är problemet löst.
  • syskonlängtan14

Grattis till er två som plussat!!!

Tokfrans: Lyssna inte på goarund!!!! Blir arg när jag hör sådana påhopp. Ibland tänker man sig inte för och särskilt inte när man väl kommer igång med sexlivet igen. Saker händer och förstår att du känner så nu meen om ett år kommer han att sova någorlunda i alla fall. Tänk positivt :) Tänk vad kul dem kommer få om några år :) 

• K87
    Chaplin89 skrev 2014-05-31 11:55:14 följande:

Här är allt bara bra, lilleman blir 5 månader på måndag :) Vill mest sitta eller stå, gillar att sitta i sin matstol när vi äter och han har fått smaka på lite olika saker :)

Vänder från rygg till mage men inte tillbaka så då får jag hjälpa till lite. Vagnen går oftast bra att sova i när vi är ute och går, men ligga i den när den står still går inte...

Sover oftast hela nätter ( 21-06 ) utan att vakna, men de senaste dagarna har han ätit runt 02 tiden också. Sen sover han två längre pass på dagarna också. Lite olika om vi är iväg med bilen eller så.

I övrigt är han mycket lättsam som gärna ligger i babygymmet när jag duschar eller lagar mat. Nästan alltid glad och nöjd med tillvaron. Dessutom älskar han sin storebror!!

Grattis till er som plussat!?

Jag har inte ens fått min mens ännu... Det tog 6 månader efter första barnet innan allt kom igång igen, enligt bm inget ovanligt!? Men å andra sidan ska vi inte ha fler barn heller, blir ju 38 år i september ;)

Vår tjej på 4 månader är precis likadan med vagnen :) passar bra att sova i om den rör sig men inte om den står still ;)

Hon har dessutom börjat smaka lite gröt :) 1-2 tsk per dag om inte mindre å det är gott :D

Jag har inte heller fått min mens ännu efter E å som sagt 4 månader sen :) satte in en spiral för typ 4-5 veckor sen om inte mer :)

Sen VET jag att jag INTE är gravid igen ;)

Men skulle vara skönt att kroppen kom igång som vanligt igen :)