• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Min tös har också börjat gå nu för några veckor sedan. Och nu går det ganska fort!

Grattis!! Så underbart!

Syskon blir det här med, fast i början av Juli :)

• Madicken01
    Josefine02 skrev 2015-01-15 07:57:07 följande:

Min tös har också börjat gå nu för några veckor sedan. Och nu går det ganska fort!

Grattis!! Så underbart!

Syskon blir det här med, fast i början av Juli :)

Stort grattis!

Vi skulle haft i maj men fick mf i v.10, så nu hoppas vi att det skall gå bra.

Känns kul att få tätt :)
  • Josefine02

Åh vad jobbigt! Hoppas det går vägen denna gången!

Ja, jättekul! Jag har bara fått mersmak sen vi fick vår dotter, så kunde inte låta bli ????

• Madicken01
    Josefine02 skrev 2015-01-15 09:22:23 följande:

Åh vad jobbigt! Hoppas det går vägen denna gången!

Ja, jättekul! Jag har bara fått mersmak sen vi fick vår dotter, så kunde inte låta bli ????

Vi kände precis lika dant när vi fick sonen! :) Kan nog bli ett ganska tufft första år med två blöjbarn men jag hoppas man har igen det sen!
  • Josefine02

Eller hur! Men va fasen, det blir vad man gör det till! Jag tycker just nu att det bara ska bli roligt! :)

• kallemaja

Va kul med syskon! Vi planerar syskon här också! Hoppas hill hösten! Vår ettåring kissar å bajsar redan på pottan så det är underbart..hoppas att hon inte är i så stort behov av blöja när syskonet kommer..:)

• Madicken01
    kallemaja skrev 2015-01-15 12:37:20 följande:

Va kul med syskon! Vi planerar syskon här också! Hoppas hill hösten! Vår ettåring kissar å bajsar redan på pottan så det är underbart..hoppas att hon inte är i så stort behov av blöja när syskonet kommer..:)

Wow! Imponerande! Tips och trix ?
  • Josefine02

Oj vad bra! Hur får man dom till att göra det så tidigt? Man vet ju aldrig när dom är kissenödiga och så kan jag tycka. Min unge kissar konstant! Haha

• kallemaja

Satte henne på pottan när hon var 8 månader..efter VARJE måltid...och efter hon hade sovit.... Nu bajsar hon aldrig i blöjan längre.....hon väntar till vi kommer hem så sätter jag henne på pottan.. Däremot är hon inte helt torr med kisset...men det kan jag leva med..skönast är att slippa läskiga bajsblöjor... Hon kissar nästan alltid på pottan direkt när jag sätter henne...men dom kissar ju så ofta... och på natten..

Mitt enda tips är introucera pottan tidigt och ta er tid att sitta med barnet på golvet samtidigt och lek....(krävs ju att man har tid- kanske svårt om man har flera barn)

Tjejer har oftast lättare än killar..

Men jag är verkligen så glad att hon inte bajsar i blöjan..hon bajsar 2 ggr om dagen på pottan...

• Madicken01
    kallemaja skrev 2015-01-15 17:58:19 följande:

Satte henne på pottan när hon var 8 månader..efter VARJE måltid...och efter hon hade sovit.... Nu bajsar hon aldrig i blöjan längre.....hon väntar till vi kommer hem så sätter jag henne på pottan.. Däremot är hon inte helt torr med kisset...men det kan jag leva med..skönast är att slippa läskiga bajsblöjor... Hon kissar nästan alltid på pottan direkt när jag sätter henne...men dom kissar ju så ofta... och på natten..

Mitt enda tips är introucera pottan tidigt och ta er tid att sitta med barnet på golvet samtidigt och lek....(krävs ju att man har tid- kanske svårt om man har flera barn)

Tjejer har oftast lättare än killar..

Men jag är verkligen så glad att hon inte bajsar i blöjan..hon bajsar 2 ggr om dagen på pottan...

Jätte duktigt! Kanske skulle ta och inhandla en potta... Tack för tipsen.