• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Men gisses vad jag har missat har varit inne massa gånger men de har inte kommit upp nån avisering och nu kom de upp  30 på en gång...
    Bild ja de kan komma upp på damen när jag fattat hur jag byter lösen här på familjeliv så jag kan logga in via telefonen...

Våran tös skrattar högt rätt ofta och specielt åt storebror.Hon hejjar på alla dumheter han tar sig för... Suck kan bli jobbigt de här ;) Och de h har nog gjort några veckor nu. 

Vilka sötnosar ni andra har!

Ang. hoppgunga hade vi de till brorsan oxå tror inte han var riktigt 6 mån för han stod och hoppade i knät rätt tidigt och vi blev trött på att sitta med en jojjo.. Men han var över 5 månader i alla fall. 

Skruttan har sovit en hel natt nu i helgen. Kunde jag sova? Näää var framme och petade på henne och brösten läckte så låg med handdukar både under och över mig... Får se när detta händer i igen annars vaknar hon 1-2 g per natt. Lägger sig1830-19,00 sen vaknar hon mellan 1-3 och sen igen mellan 5-6,30 men ibland vaknar hon och vill äta lite tidigare så då blir de 2 gånger på natttimarna... Däremot är hon hopplös på dagen. Hon gallskriker och kan inte somna. sen när hon somnar sover hon max 30 min och blir snabbt trött igen... Lite jobbigt och väldigt jobbigt när man är iväg... :(

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-14 07:22:49 följande:

Uscha nu har lillen börjat skippa hela nätter sen 3dar tillbaka. 
    Somnar runt 21 vaknar 23 - 01 -02.30 - 04 - 06 sen vakna vid 7. (runt dom tiderna)
    Är rätt död här Tungan ute han vill inte äta utan behöver bara vagga han, men har blivit väldigt lättväckt med.
    Skriker högre, börja manipulera oss med krokodil tårar (vill ha närhet) och ibland va besvärlig med maten på eftermiddagarna. Sover runt 30min / 1½timme , 3-4 gånger under dagen.

blööööööööööööööööööööööööö säger jag..Rynkar på näsan

Så har vår lilla tjej varit ända sen hon föddes ungefär med fåtal undantag!! Somnar runt 21-22 vaknar igen 01-03 å sen igen när sambon går upp 06 :D
  • Chaplin89

Viktor är 4,5 månader idag och här har dygnen blivit rutin :)

Han somnar oftast runt kl 21 då han ammas för kvällen, sover sedan till ca 05 och vill då ammas och sedan fortsätta vara vaken.

Lagom till 08 när storebror ska till förskolan somnar han igen och sover sedan till 10-10.30. Är vaken och tokglad tills jag sätter honom i bilen vid 13 tiden för att hämta storebror och sover då till ca 14. Sen är han vaken och väldigt glad i sin bror!! Sena eftermiddagarna brukar han vara mera vaken ofta ända till kvällen. Om vi inte åker bil eller vagn för då somnar han direkt!!!

Viktor är en väldigt glad och lättsam bebis som mycket sällan gråter :) Skrattar mycket, oftast åt sin storebror!! Han är också mycket kittlig och skrattar när man tvättar och klär på och busar såklart!

Börjar bli stark och stadig så han orkar sitta i sin matstol kortare stunder och kan rulla från rygg till mage!

• K87

Vi har börjat diskutera att gifta oss borgerligt i juli men undrar nu vad man ska tänka på då om det är nån som vet det :)?

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-05-17 19:50:24 följande:
    Vi har börjat diskutera att gifta oss borgerligt i juli men undrar nu vad man ska tänka på då om det är nån som vet det :)?
    min mamma gjorde de efter theo föddes :) köpte hus med :P
    Men dom hade iaf vittnen, så de är iaf ett plus, om de inte t.om obligatoriskt? 
  • Chaplin89

Jag gifte mig borgerligt för två år sedan. Det är väl egentligen ingen skillnad på förberedelser vare sig man gifter sig borgerligt eller kyrkligt. Hindersprövning måste man ha och så får man kontakta kommunens vigselförättare för att boka tid. Sen är det väl bara fantasin och ekonomin som sätter gränserna. :)

Angående vittnen så behöver man inga "egna" om det nu är så att man inte vill ha anhöriga med. Det kan alltså vara vem som helst så att säga och dessa kan vigselförättaren ordna med. Cermonin kan vara överstökad på någon minut eller så kan man bestämma själv om man vill ha nån musik eller så.

Jag gifte mig borgerligt och det var bara jag, min man, vår son och våra föräldrar med. Intimt och vackert även om det gick fort :)
  • Chaplin89

Skrev ett långt inlägg men vet inte vart det tog vägen?????

Iallafall: Angående borgerlig vigsel. Du behöver två vittnen, det kan vara vilka som helst. Vill ni gifta er hemligt eller utan anhöriga kan vigselförättaren ordna dessa. Hindersprövning måste göras! Beställ tid med kommunens vigselförättare och tänk på att vara ute i god tid då det är semestertider när ni tänker slå till :)

Ni kan sätta er egen prägel på ceremonin eller ta den färdiga, då är det klart på någon minut!

Lycka till!! Jag gifte mig borgerligt för drygt två år sedan och det var bara jag, min man, vår son och våra föräldrar med. Enkelt men väldigt intimt och vackert :)

• Tokfrans
    dum jag är, helt snurrig här! FY MIG, GRATTIS!!{#emotions_dlg.flower}Skål! vafan gifta sig är ju en underbar grej att uppleva, väck mig Tungan uteFlört
  • Josefine02

Det har vi också funderat på!! Vill också gärna ha tips om hur man går tillväga. Vi tänkte gifta oss på någon plats ute i Skåne i sommar då vi ska semestera på österlen. Har ni några tips på vart man kan vara? Har aldrig varit där :)