• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Här kommer lille N. Jag har valt att inte lägga upp bilder på honom där man ser hela ansiktet, men såhär mkt kan jag bjuda på =)

N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
  • Trollfia

HimmelHav: här är en till som i stort sett varit konstant förkyld. Man tycker så synd om de små.....

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-09 15:21:28 följande:
    aw tack, lille skallepär hehe, inte mycke hår här inteTungan ute
    Nä men söt för det :)
  • K87
    c4trin skrev 2014-05-09 15:45:36 följande:

Här kommer lille N. Jag har valt att inte lägga upp bilder på honom där man ser hela ansiktet, men såhär mkt kan jag bjuda på =)

N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
    Väldigt söt :)
  • Pepsi

Har någon av er tänkt på hoppgunga till era små? 
    Vi har tittat på en och är sugna på en. För våran lilla tjeja vill bara stå upp. 
    Hon är 3,5 månad och är stadig i nacke...Så det känns som ett alternativ. Vill bara höra om någon testat hoppgunga? :) 

• K87
    Pepsi skrev 2014-05-11 14:29:59 följande:

Har någon av er tänkt på hoppgunga till era små? 
    Vi har tittat på en och är sugna på en. För våran lilla tjeja vill bara stå upp. 
    Hon är 3,5 månad och är stadig i nacke...Så det känns som ett alternativ. Vill bara höra om någon testat hoppgunga? :) 

Jag skulle också vilja testa hoppgunga till vår tjej :)
  • K87

Vår lilla tjej har inte bajsat på 3 dagar nu (helammar inte, då mjölken inte räcker till)

Är det nån fara att hon inte bajsat?

Nån som har nått tips :)?

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-05-11 18:53:02 följande:
    Vår lilla tjej har inte bajsat på 3 dagar nu (helammar inte, då mjölken inte räcker till)
    lillen blev hård i magen av semp 1, men byte till nan sensitive ( semp bifidus i någon vecka som ersatte ett mål, beroende av hur hård i magen han va ) så nu bajar han varanan dag.
    Men min bvc sa att de är normalt att de kan ta någon dag med, även en vecka för bebisar som går på ersättning.
  • Pepsi
    K87 skrev 2014-05-11 18:53:02 följande:
    Våran Bvc-sköterska sa att det är normalt att de inte bajsar på ett par dagar men när det börjar gå upp emot 3 dagar kan man försöka hjälpa dem lite på traven.
    Första man kunde göra hemma var att bada dom, för då kunde magen komma igång. Man kunde även ta en temp för o reta lite för då kan de komma ett lass :)

Annars om det skulle gå allt för lång tid så finns det ersättning på apotek med lite laktulos i, men innan du använder det kanske du ska prata med din BVC som känner din bebis :)
  • Pepsi
    K87 skrev 2014-05-11 18:51:04 följande:
    Jag skulle också vilja testa hoppgunga till vår tjej :)
    Typiskt att de var slut när vi kom och skulle köpa en... :) Men det ska bli riktigt roligt o se hur hon reagerar. Tror att hon kommer gilla den :D