• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85

Jag tror inte att vi kommer kolla kön Har inte gjort det med dom två först, var sjuuuuuukt nyfiken på rul och inte blev det bättre då bm bad oss titta bort medan hon mätte lårbenet eftersom bebis låg med benen isär med tvåan
    Här blir förstagångs mammorna erbjuden ett läkarbesök någon vecka efter inskrivningen och då brukar man få göra ett vul

• Mymemlan

Har haft ljusbruna flytningar på pappret 3 ggr nu. Inget i trosan.1 gång förra veckan, 1 gång på morgonen och en gång nu. Var ju på vul idag så det kanske blev retad lite.. Tiden 5+ några dagar stämde med ägglossningen iaf..

• fluu
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 21:08:45 följande:
    Någon som har jätte ont i brösten? Jag vaknar på nätterna av att dom gör jätte ont :(( hemskt är det
    Jag har börjat få lite ont, speciellt när jag inte ammat på ett tag och brösten både är fyllda av mjölk och lite ömma.

Men det är ingenting mot förra graviditeten. I början kunde jag inte ens ha BH,sova på mage eller duscha brösten. Men det gick över runt vecka 9.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hundenhubbe
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 21:08:45 följande:
    Någon som har jätte ont i brösten? Jag vaknar på nätterna av att dom gör jätte ont :(( hemskt är det
    Jag har med så! Dom är också superhårda!
    Ms Banana skrev 2013-05-13 21:11:36 följande:

Hoppar också in här Skrattande

Plussade idag med vårt 2:a som jag tror kommer komma i mitten av januari. Mår hur bra som helst än så länge men man får väl se hur länge det varar. 
    Har dock en molande värk i nederdelen av ryggen, nån mer som har/haft det? Kan inte komma i håg att jag hade det med dottern..      

Jag har de! Och i magens nedre del. Typ vid äggstockarna ibland (Helst höger)!

Vi ska kolla könet :D Är för nyfiken! Tycker bara de är jobbigt att vänta till v.18 med att få veta ;) Haha!

• puchelina88

Någon som vet om man kan träna på crosstrainer och gåband??

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • majpan
    puchelina88 skrev 2013-05-13 19:48:15 följande:

Vad kul då får vi följas åt här och se om vi hade rätt:) har du fått tid till kub test och ultraljud än? känner du av nått?
    Nej, jag har inte ens pratat med bm än haha. Ringde i morse men då hade dom inga tider att ringa upp på som passade mig då jag jobbade hela dagen. Så får försöka igen imorgon. Ingen panik direkt då jag fick vänta rätt länge på att komma dit när jag väntade min son. Har nog inte tänkt göra KUB men det skulle vara kul att få komma på inskrivning så det känns lite mer verkligt. Har inte känt av graviditeten så mycket än bara lite extra hunger och lite tröttare. Mådde lite illa i fredags men knappt märkbart som tur var =) Har du många symptom?  
  • Aadomeniqe

Men ush v.9 .. Långt kvar :( jag som älskar att sova på magen .. Man får ju passa på medan man kan .. Eller hur tjejer :D

• majpan

Ja gud, jag kan knappt sova om jag inte får ligga på mage. Vart jättejobbigt med sonen. Låg ofta och vände och vred på mig länge innan jag kunde somna. 

• Aadomeniqe

Likaså här med dottern .. Ush o fy! Men men bara o gilla läget ! Men undrar om man kan göra något åt bröst-ontet !!

• Chaplin89

Jag ska till mvc första gången den 10/6 och är då i v 10+1.( enligt mina beräkningar iaf) Då kommer bm även att ta förberedande prover för KUB testet som kommer att tas någon vecka efter. Idag är jag i v 6+1 och känner mig verkligen väldigt gravid... Illamående, spända bröst som vuxit en hel del, molande känsla i livmodern, jättetrött och väldiga humörsvägningar. Längtar verkligen efter att illamåendet ger med sig snart!!!!

Svar på tråden BF januari 2014