Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

goaround skrev 2013-07-05 09:03:13 följande:
    En fråga vill er, vet att många har semester, men innan semestern var ni sjuk från jobbet? Alltså hemma pågrund av sjukdom?!
    Jag jobbar inom vården som är stressigt och tungt ibland.
    Jag har varit sjuk 4 dagar i slutet av juni. Och nu är jag dunder förkyld och blir ev borta 4 dagar till. Detta känns så klart hemsk eftersom jag vet hur svårt det är att få in vikatier på sommaren.
    Så min fråga är: Hur många dagar har ni varit borta från jobbet sen ni plussade?! :)
    Har inte koll på exakt hur många dagar men jag har varit borta mer än en vecka totalt sett. Illamående till största delen men har även varit dunderförkyld. Förstår hur du menar med att det känns jobbigt att man ställer till det för sin arbetsplats men det är ju inte så mycket man kan göra om man är dålig.
  • LeaveMeAlone
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-05 13:03:29 följande:
    Att ha en kudde mellan knäna hjälpte mig på natten med sonen. hade jag inte den där så hade jag svårt att gå på morgonen. Fick tipset av läkaren när jag blev halvtidssjukskriven.
    Jag har provat det men sparkar bara iväg det så fort jag somnat. Funderar starkt på att köpa en sån där gravidkudde som det skrevs om :) Idag fick jag låna ett stödbälte av en kompis också som kändes väldigt skönt.
  • LeaveMeAlone
    Liam05Milton08 skrev 2013-07-06 10:47:35 följande:
    Igår var jag på ett VUL pågrund av små blödningar... Är i vecka 12+0 idag. Igår på VUL på akuten så konstaterade hon tom fostersäck. Hon såg inget liv. Bara en tom säck med fostervatten.. Men nu till saken.. Vi kan höra hjärtljud hemma på doppler. Ena sidan av magen kommer den upp i 130slag/minut å på andra sidan runt 140slag/minut. 
    Hur kan ja höra hjärtljud om de inte finns någon bebis? Hon nämnde även något om tvillingar. Men hon såg ju inget foster alls. Varför nämna tvillingar då? Å varför hittar jag mitt egna hjärtljud som ligger mellan 65-85, och en på runt 120-130 och en på 140-145?? Jag förstår INGENTING!! Skall tillbaka om 1 vecka..  
    Vilket jobbigt besked. Verkligen konstigt med så dubbla budskap. Hoppas det är så att den/de gömmer sig som sagt.
  • LeaveMeAlone

Idag var äntligen dagen för kub framme. Allt såg fint ut. Den sprattlade hela tiden med armar och ben. Lipade tom eller lapade eller vad man ska kalla det. lågrisk vart det. 1:4000 något. Nu är jag som på moln och sambon har fått lite inblick i vad som händer immagen

• LeaveMeAlone

Idag var äntligen dagen för kub framme. Allt såg fint ut. Den sprattlade hela tiden med armar och ben. Lipade tom eller lapade eller vad man ska kalla det. lågrisk vart det. 1:4000 något. Nu är jag som på moln och sambon har fått lite inblick i vad som händer immagen

• LeaveMeAlone
    K87 skrev 2013-07-10 12:15:30 följande:
    Nån annan som inte känner sig gravid längre? Är i 10+6 idag
    Jag kände mig inte så värst gravid alls efter illamåendet försvann. Haft några spökveckor fram tills nu då jag är i vecka 15 och jag helt plötsligt kan börja gråta om man petar på mig. Superkänslig. Magen börjar komma på riktigt nu också så ser ju om inte annat. Men det kommer nog för dig snart med. Tills dess får du njuta av att inte ha några krämpor åtminstone!
  • LeaveMeAlone

Visst är det kul att spåna namn? :) Vi har redan bestämt tjejnamn men killnamn är svårare. Båda gillar Jim, men samtidigt tycker jag det är lite kort. Kanske blir Jakob eller så gillar iaf jag Gustav. Får se. Man har ju lite tid på sig. 

• LeaveMeAlone
    vilja89 skrev 2013-07-24 15:52:35 följande:
    Idag har det varit livat! Bebisen har gjort kullerbyttor hela dagen på jobbet. Otroligt mysigt! Känns inte längre som fladder utan nu rör det sig mera, kittlas nästan lite. :) Är i v 17 nu.
    Min mage är helt enorm och jag kan omöjligt dölja den oavsett om jag har lössittande kläder eller ej.
    20 dagar kvar till RUL! Ska bli såå spännande att får se hur bebisen utvecklats sen vi gjorde sist (12+2). :)
    Verkar som typ 99% här ska kolla kön? Är vi ensamma om att inte göra det? ;)
    Åh vad jag längtar tills jag får känna så mycket. Inte känns mycket alls än faktiskt och går in i v16 imorn.

Ni är inte ensamma, vi ska inte heller kolla kön.  
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-07-25 13:52:22 följande:
    Inte börjat läcka än ja heller! Men undrar hur de kommer bli denna gången! Med sonen läckte jag bara varje lördagsmorgon efter jag ätit frukost å bara från höger bröst! Vi hade ganska roligt åt de! Börja läcka i v15 då! Är i v15 nu så de kanske börjar snart!

Nu sitter man å väntar på bm! Dax för inskrivning! Bättre sent än aldrig:)
    hehe, kul grej!  

Minns inte när det började sist. Vet bara att jag läckte en hel del på slutet. Känns som att jag inte minns alls hur det kändes att vara gravid sist. Eller så är det annorlunda denna gång. Jag har konstiga ilningar och "hugg" ibland långt ner i magen. Nästan så det stramar neråt över urinblåsan och så. Fattar inte varför. Nån mer som känner så? 
  • LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-07-25 20:18:21 följande:
    Ja jag kan inte mer än skratta åt vår relation tyvärr. Så här har det varit sedan jag var 12-13 år.
    Hon gör nämligen aldrig något fel, hon kan strunta i att höra av sig på en månad
    Men om jag inte hört av mig på 2 veckor då du får man höra när hon ringer.
    Vi hade en period då jag flyttat hemifrån och hon kunde ringa 2ggr om dagen och börja samtalen med att skrika och ta upp saker som var 5 år gammal. För att hennes förhållande inte var bra.
    Det finns inget som kan fixas. Vi har prövat att åka och ha shoppingdagar men alltid spelar ingen roll så måste hon bara klaga på något och påpeka att jag gör fel, kan vara när vi haft en jätte bra dag så säger hon det påväg hem. Trevligt NOT.
    Jo dom har alltid varit prio ett.
    Och för sakens skull skall jag kanske säga att hon är 47 år och gift sedan 3 år och dom
    Beter sig som 14 åringar det går så mycket snack runt min by till
    Mig om dom så man riktigt skäms!!
    Urs vad jobbigt det låter. Måste suga mycket energi. Hoppas det blir bättre, annars kanske det är lika utan. Har du bra relation till svärmor? 
Svar på tråden BF januari 2014