Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Hej! Hoppar in här:) Väntar andra barnet med BF 4/1 är alltså i V4+1 idag. Mår ganska illa och blir lätt yr, precis som förra grav. Hoppas bara att det inte blir värre... Förra grav var det så illa att jag blev sjukskriven flera veckor :( Har också varit öm i brösten och känner ilningar i ljumskarna ibland. Det häftiga är att jag känt av graviditeten sedan ÄL med ömma bröst och "mensvärk" så innan jag testade positivt i fredags var jag helt säker! Har bara berättat för mannen som fick teststickan i bröllopsdagspresent :) I övrigt kommer vi nog att vänta ett tag så vi ser att det går bra, om jag inte blir jättedålig förstås, lite svårt att dölja då ;) Har inte kontaktat MVC än, tänkte vänta tills nästa vecka. Jag räknar grav från ÄL då min mens varit väldigt oregelbunden, kommer knappt ihåg när den senaste var, men testade positivt på ÄL den 14/4. Får väl räkna med senaste mens den 31/3 då va?

• Chaplin89

Trots att vi försökte så länge den här gången så håller jag med dig. Klart att man är glad, men det är inte lika spännande på nåt sätt... Man vet ju hur det är att vara gravid och det är ju inte alltid roligt!
    Just nu mår jag så fruktansvärt illa så jag vet inte hur det ska gå att jobba hela veckan?! Postafentabbletter har jag köpt men kan inte ta dom när jag jobbar, blir jättetrött av dom och jag kör mycket bil på jobbet...

• Chaplin89

Åh nej, längta inte efter illamåendet :( Mår så fruktansvärt illa och det enda som hjälper något är att kräkas... Lätt att vara mamma till aktiv kille som blir fyra på onsdag :( Skulle ju köpa presenter, baka och dona, men kan inte ens röra mig!
    Vet att jag mådde illa med sonen, men inte så här illa :( Hoppas det går över snart !!

• Chaplin89

Idag var jag tvungen att sjukskriva mig... Klarar inte ens av att öppna kylskåpet eller ens tänka på mat :( det enda som går i är macka med gurka och iskall apelsinsaft.
    Hoppas det här går över snart annars får jag be bm att skriva ut nåt.

• Chaplin89

Jag fick inte göra cellprov under min första graviditet, det var i och för sig längre fram i graviditeten. Fick kallelse nu också och valde att avboka i rädsla för att riskera nåt! Du bestämmer ju själv om du vill ta cellprov eller ej!!

• Chaplin89

Nu så har jag ringt bm och ska dit först den 10/6, kommer då också att ta blodprov inför KUB test. Bm rekomenderade att jag skulle kontakta vc för att få Largigan ev sjukskrivas. Var sjukskriven i 6 veckor under förra grav pga illamående.

• Chaplin89

Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15!
    Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

• Chaplin89

Är i v 5+2 idag och förutom illamående och en enorm trötthet känner jag inte så mycket. Är inget svullen om magen men brösten har redan börjat växa :S Under förra graviditeten växte dom från liten B till full D, mannen var ju glad iallafall :)
    Har tagit min första Lergigan tablett och mår faktiskt inte illa just nu, men är enormt trött... Jag som börjar jobba kl 15 och inte är hemma för än 21.30 :(

• Chaplin89

Gratulerar Spirello :)
    Tror jag är en av få som inte går runt och oroar mig för mf hela tiden! Jag har heller aldrig haft någon och det är kanske därför! :)
    Illamåendet har blivit bättre, äter mina Lergigan och de fungerar ok, men idag mår jag lite illa ändå, bara att bita ihop och städa huset, baka kakor och baka tårta till sonens 4 årskalas...

Svar på tråden BF januari 2014