• mariafii

BF januari 2014

Hoppar gärna in här jag med. Vi plussade i morse på BIM -1 :) har också svårt att fatta det och nu blir man ju nervös och hoppas på att det ska gå bra. BF 12 jan

• mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-05 21:16:48 följande:

Grattiis!!!

Tack :)

Roligt med tråd för dem som väntar i jan. När plussade du? 
  • mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-05 21:20:06 följande:

Jag plussade i måndags så det är snart en vecka sen! Så är i vecka 6 nu :) är det ditt förta barn?

Ja första barnet så nu är man nervös, jag har längtat så länge :)
    sagalo skrev 2013-05-05 21:21:24 följande:
    Tusen tack!!! :) Och grattis till dig med, och alla andra i tråden förstås! :)
    Finns det förresten någon lista här med folks BF osv så man kan ha lite koll? :) Verkar vara ganska många här nu tänkte jag :)

Vad kul, plussade också på BIM-1 och har bf 12 jan :) Grattis förresten! 

Va roligt och tack :) då har vi samtidigt eller ca
  • mariafii
    BF-lista
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet.
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • mariafii
    annadenise skrev 2013-05-05 22:29:29 följande:
    Jag har bf 6/1

Jag väntar också första :)
  • mariafii

Idag är bim dagen och jag blir lite nervös att mensen ska komma iaf fast jag är gravid. Vill inte blöda så vi hoppas på att det inte kommer någe idag . 7 långa veckor kvar innan man kan känna sig lite lugnare iaf

• mariafii
    nesseo skrev 2013-05-06 08:23:16 följande:
    Kan någon förklara för mig varför man är i vecka 5 men appen skriver vecka 5 (4+3) är jag i vecka fyra eller vecka fem ?  Allt detta är så himla nytt för mig .. och jag går ständigt oroar mig för missfall så jag vill bara att tiden ska gå
    Du är 4 veckor fullgjorda veckor men har alltså gått in i vecka 5 men det är ju inte helt gången. Jag går in i v 5 idag (4+0)
  • mariafii
    nesseo skrev 2013-05-06 08:49:22 följande:
    Tack alla snälla för er förklaring.. Jag har tidigare haft ett MF och nu äntligen gravid och denna gång tänkte jag njuta till fullt :)
    Men allt är så nytt. Läste att bebisen hjärta börjar ticka denna vecka..

Får jag fråga är det någon av er som äter vitaminer :Gravid ( som finns på apoteket) eller ska man skippa dom jag äter dom för tillfället men när jag ringde barnmorskan så sa hon att dom rekomenderar inte det men dock folsyra ...   
    Jag äter folsyra
  • mariafii

Sagalo- Jag klarade bim dagen utan blödning :) yey är så svårt att förstå på något sätt att man är gravid men jag känner det.

Vi ska på inskrivning 23 maj

Vi ska gifta oss i början av aug och ska iväg på möhippa/födelsedag i mitten av juni. Vilket känns då som att man borde berätta om graviditeten då jag åker hem till familjen som bor 4 timmar bort. Man vill ju berätta öga mot öga för dem men då är vi bara i v 10(9+3) och inte varit på något ul. Men kommer inte kunna hålla mig när jag väl åker hem + att dom kommer tycka det är lite konstigt om jag inte vill dricka något vin eller sånt alls och dom misstänker redan att det är på G då vi ska gifta oss.

När ska ni berätta?       

• mariafii
    tpf10 skrev 2013-05-07 08:34:08 följande:
    Woo grattis! Min BIM-dag är imorgon och det känns ju verkligen som en milstolpe. Nackdelen med att plussa tidigt..

Vad kul! Grattis till giftermålet ;). Jag har berättat för mina närmsta vänner och kommer förmodligen berätta för min sida av släkten när vi åker till Kanada för att hälsa på dem. Kommer då att vara i 10+3 så det känns ju okej :). För våra andra barn och sambons familj ska vi berätta efter v.12 när vi kommer hem igen :)

Ja min bästa vän vet och min sambos kusin då vi fröljdes åt på en tråd om barnplanering och dom är redan gravida också så vi vet ju varandra. Men jag brukar ha svårt att vara tyst så detta blir en utmaning för mig när jag längtat i över 10 år på denna stund att vänta barn. Hehe verkar som att det oftare är killens familj som får vänta till v12 innan dom får veta medans tjejens får reda på det lite innan :P kanske en slump
Svar på tråden BF januari 2014