• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Är i vecka 4+4 och har haft få symptom de senaste dagarna :/ visst brösten ömmar och magen är svullen men vart är illamåendet, molvärken, halsbrännan?
    Jag blir lätt nojig och tror nått är fel. Är de fler som är runt samma vecka med få symptom?

• Syskonförsök
    Fjällan skrev 2013-05-21 23:52:49 följande:
    Är i vecka 4+4 och har haft få symptom de senaste dagarna :/ visst brösten ömmar och magen är svullen men vart är illamåendet, molvärken, halsbrännan?
    Jag blir lätt nojig och tror nått är fel. Är de fler som är runt samma vecka med få symptom?

Tjejen är nu i v 4+4 (efter kl 00) och hon har bara lite molvärk och är trött Iofs har hon fått lite sämre hy och ont under fötterna. Men än så länge mår hon bra. Symptom är inget du behöver gå efter och oroa dig för. Du kanske har tur och får må bra hela tiden, eller så kommer smällen om några veckor och då önskar du tillbaka till tiden då du slapp De allra flesta får ju uppleva lite av allt, men det kanske dröjer en hel graviditet innan man gjort det.
  • Me2

Får jag fråga er som haft utomkvedes om det kändes något särskilt, måste man blöda ?

Jag är lite orolig, för jag har haft problem med cystor varav några har suttit så de misstänkt utomkvedes, men de har tagits upp av kroppen (alltså obefruktade). Nu sist hade jag en i april, cykeln innan vi började försöka.
    Jag har sån himla värk i nedre delen av magen och kan verkligen inte komma ihåg att jag haft det med de tidigare, men blöder inget. 

• fluu

Här fick jag för att jag sa att jag inte mådde illa längre. Nu ligger jag fortfarande vaken och känner mig sjösjuk. Tur att sambon är pappaledig!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • verkar
    Me2 skrev 2013-05-21 19:35:06 följande:
    Va ni skriver ! Hade massor av sidor att läsa från i morse bara. Jag mår redan jätte illa, har haft hyperemesis med båda mina tidigare barn, så jag har varit rätt inställd på att det blir så, men det kom ändå som en chock att det kom så tidigt och så starkt. Från att förra veckan vara konstant hungrig kan jag nu inte tänka mig något som skulle vara gott att ta Hade hoppats på att få hjälp snabbt, men fick inte inskrivning förrän 5/6. Jag kommer nog också be om ett tidigt VUL, mest för att jag tycker att jag har mycket ondare nertill i magen än jag haft med de tidigare barnen, hade också problem med cystor innan jag blev gravid så jag är lite rätt att det har "satt sig fel".    

Tråkigt att du inte fick hjälp, har du sagt till ditt MVC att du har H? Jag var på inskrivning igår fick medicin och min BM var förstående.
    Ursäkta min dyslexi
  • c4trin

Oj vad alla e aktiva att skriva, vara kul! Själv har symtomen kommit. Trött, smått illamående, lite molvärk, yrsel på morgonen o ömma bröst. Tror inte jag glömt något ;)

• Magda85
    Linis8 skrev 2013-05-21 22:26:52 följande:
    Jag känner inte eller så där jättemkt. Detta ät min 4e grav men har bara 1 barn. Har alltså ett utomkvedshavandeskap och ett MA bakom mej. Jag är så nervös nu, rädd å orolig! Tycker inte att jag känner så mkt symtom som jag gjort i de tidigare grav. Ingenting stämmer! Jag mår hur bra som helst! De har jag INtE gjort innan. Nu har jag bara Lite molvärk i magen då å då. Lite ömma bröst å mår lite illa på kvällen. När jag var gravid med min son mådde jag jätteilla hela tiden och kräktes! Men så känns de inte än!! Jag vet att jag borde ringa å boka in vUL. Har blivit tillsagd att göra tidigt vUL eftersom jag har haft både x å MA. Men saken är den att jag VÅGAR INTE! Är livrädd att det ska vara ngt fel IGEN!! Vill inte genomgå sån skit igen! Vill inte opereras igen! Orkar inte! Vill ju så gärna att allt ska vara bra, men jag vågar inte ta reda på hur det verkligen är! Är så rädd!! Är det ngn som känner igen sig?? Vad ska man göra, tänka? Tro?
    Känner igen mig.... Hade ett mf och ett MA innan vi fick våra två barn och ett bokat vul väcker mest bara ångest över att det ska upptäckas något fel, så så länge jag mår fysiskt bra och inte håller på att grubbla ihjäl mig så struntar jag i att försöka få ett vul och inväntar hellre att få höra litens hjärtslag
  • Aadomeniqe

Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

• puchelina88
    Aadomeniqe skrev 2013-05-22 07:12:33 följande:
    Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

Hej ja är oxå i vecka 7 ingen blödning bara ont i brösten och sen är ja jätte trött!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Aadomeniqe
    puchelina88 skrev 2013-05-22 07:35:29 följande:

Hej ja är oxå i vecka 7 ingen blödning bara ont i brösten och sen är ja jätte trött!
    skönt att det ej kommit någon blödning än då. Men tycker att det är lite konstigt 
    att jag inte känner av ng värk heller =/ 
Svar på tråden BF januari 2014