• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    Linis8 skrev 2013-05-21 22:26:52 följande:
    Jag känner inte eller så där jättemkt. Detta ät min 4e grav men har bara 1 barn. Har alltså ett utomkvedshavandeskap och ett MA bakom mej. Jag är så nervös nu, rädd å orolig! Tycker inte att jag känner så mkt symtom som jag gjort i de tidigare grav. Ingenting stämmer! Jag mår hur bra som helst! De har jag INtE gjort innan. Nu har jag bara Lite molvärk i magen då å då. Lite ömma bröst å mår lite illa på kvällen. När jag var gravid med min son mådde jag jätteilla hela tiden och kräktes! Men så känns de inte än!! Jag vet att jag borde ringa å boka in vUL. Har blivit tillsagd att göra tidigt vUL eftersom jag har haft både x å MA. Men saken är den att jag VÅGAR INTE! Är livrädd att det ska vara ngt fel IGEN!! Vill inte genomgå sån skit igen! Vill inte opereras igen! Orkar inte! Vill ju så gärna att allt ska vara bra, men jag vågar inte ta reda på hur det verkligen är! Är så rädd!! Är det ngn som känner igen sig?? Vad ska man göra, tänka? Tro?
    Jag känner igen mig jättemycket i din beskrivning. För mig är det också min fjärde graviditet men ett barn. Jag har fått ett missfall och ett MA. Just har jag som jag skrev ovan färgade flytningar och är för tillfället livrädd att något ska gå fel. Eftersom jag själv kämpar med liknande jobbiga känslor är jag kanske inte rätt person att ge råd. Kanske är det en tröst att det finns någon med liknande tankar och känslor. Jag försöker i alla fall härda ut till ett vul om 2 veckor. Jag har förståelse för om ett vul skrämmer dig. Du kanske ska ställa fördelar mot nackdelar? Vad skrämmer dig mest? Att veta eller inte veta? Jag hoppas det ordnar sig. {#emotions_dlg.flower}
  • fluu
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-21 20:10:26 följande:
    Nån som har tips mot förstoppning. Har ont i magen (tarmarna).
    Katrinplommon/katrinplommonjuice ska vara bra. Aprikoser,torkade eller färska. Messmör. Linfrö(men det ska man nog inte äta så mycket av som gravid). Drick mycket och rör på dig.

Ät inte majs,blåbär eller mycket morot.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Syskonförsök

Hej Tjejer!

Shit vad ni skriver, det är ju ett heltidsjobb att hänga med här. 
    Vi ska göra VUL eftersom vi gjort en IVF och då vill de kolla att graviditeten sitter rätt.
    Vi har inte bestämt oss om KUB, sist så gjorde vi det inte för vi brydde oss inte, men helt ärligt tycker jag det känns svårare när vi redan har ett barn, för mitt främsta ansvar ligger ju där. Vi kommer iaf göra ett UL då, får se om vi gör resten.

Tjejen min är jättetrött och har fått lite sämre hy, men i övrigt har hon inga problem. Lite molvärk då och då och sen lite ont i fötterna. Hon hade ont i fötterna hela förra graviditeten, troligen var väl det hormonellt.
    Jag är helt fascinerad över hur hon orkar. Idag gick hon upp 05 med 12:an. De lekte, åt frukost och allt sånt fram till 11 när det är läggdags. Sen äter hon lunch och gör sig i ordning och jobbade till 22.15. Normalt sett så kan hon sova en timma på förmiddagen men idag hade jag skola. Det är knepigt att vi både jobbar, pluggar och har ett litet barn hemma samtidigt. Men det är bara tre veckor kvar sen i sommar ska jag vara ledig med barnet och hon ska bara jobba ströpass. Såååå skönt! 

Imorgon ska jag nog ringa och boka en inskrivning, för vi vill ha en speciell barnmorska och då är det nog bäst att vara ute i god tid. Sist var vi på inskrivning i v 8+4 men den här gången tar vi det nog lite senare. Första gången var det jättekul, den här gången är det ju mest för att det ska göras  

• Wilmis07
    Linis8 skrev 2013-05-21 22:26:52 följande:
    Jag känner inte eller så där jättemkt. Detta ät min 4e grav men har bara 1 barn. Har alltså ett utomkvedshavandeskap och ett MA bakom mej. Jag är så nervös nu, rädd å orolig! Tycker inte att jag känner så mkt symtom som jag gjort i de tidigare grav. Ingenting stämmer! Jag mår hur bra som helst! De har jag INtE gjort innan. Nu har jag bara Lite molvärk i magen då å då. Lite ömma bröst å mår lite illa på kvällen. När jag var gravid med min son mådde jag jätteilla hela tiden och kräktes! Men så känns de inte än!! Jag vet att jag borde ringa å boka in vUL. Har blivit tillsagd att göra tidigt vUL eftersom jag har haft både x å MA. Men saken är den att jag VÅGAR INTE! Är livrädd att det ska vara ngt fel IGEN!! Vill inte genomgå sån skit igen! Vill inte opereras igen! Orkar inte! Vill ju så gärna att allt ska vara bra, men jag vågar inte ta reda på hur det verkligen är! Är så rädd!! Är det ngn som känner igen sig?? Vad ska man göra, tänka? Tro?
    Jag har ett utomkveds i bagaget och känner igen din oro och ovilja till att kolla upp med vul. Känner precis likadant,livrädd för allt som kan vara fel Känner inte alls den där glädjen med ett vul som många gör. Men hursomhelst tvingade jag mig själv till att beställa tid,på torsdag så vet jag hur det står till därinne...
    Ska iväg nästa helg och vill veta innan dess hur det står till.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Syskonförsök

Ett tips på struktur som vi hade under gravidtråden med 12an var att vi hade ett par undertrådar.
    Vi hade en där alla skrev in sig på en lista, alltså en "medlemstråd". Där kunde man även skriva lite kort om sig själv så det var lätt för de som hela tiden la till sig att gå igenom och se vilka alla var.

Sen hade vi ytterligare en tråd för magbilder och en övrigtbildtråd. Det låter kanske lite overkill, men efter ett tag när magarna växte så tröttnade vi på att dem försvann i havet av bilder på allt som alla köpte, vagnar och liknande. Plus att det automatiskt blev så att vi skrev lite under bilderna om man undrade om något som var inhandlat och då tog det också plats.

Bara ett förslag, men det funkade jättebra iaf!
    De trådarna låg då med i första inlägget av TS så det var enkelt att hitta dit.   

• LillFrö
    SaraKarla skrev 2013-05-21 17:44:20 följande:
    Har testat koffeinfritt kaffe och det är helt ok, men hade inget hemma idag. Men nu har suget gått över Idag har jag ätit gröt till frukost. Två grova mackor och mjölk till lunch. Fullkornspasta, skinksås och grönsaker till middag(normal portion) Ett knäckebröd med smör och frukt. Ändå är jag hungrig, behöver ju definitivt något ikväll. Är sååå sugen på tunnbröd med köttbullar och majonäs. Men känns väl lite väl mäktigt som kvällsmat??? Vad har och ska ni äta, om jag får fråga?

Ha ha vilken måltid! ;) Det där med maten är ju en märklig grej... Innan jag förstod att jag var gravid hade jag varit på stan och ätit lunch med min bästa vän, sen åkte vi till ett ställe för att dricka kaffe. Jag frågade henne om hon ville ha någon kaka till kaffet men vi kom fram till att vi var så mätta att vi inte orkade. Jag går in och handlar kaffe,,, och någon sorts kycklingtortilla som såg så god ut,, blev galet sugen på en sån... Gissa om min vän tittade skumt på mig när jag kom ut med den.... Men en dag kommer hon nog förstå :)
  • Burberry

Håller också med, tycker undertrådar skulle vara ett enkelt sätt att hålla ordning. Kul vi är såhär många, pratglada (eller borde man säga skrivglada?) dessutom

• Snölyktan
    Syskonförsök skrev 2013-05-21 22:44:26 följande:
    Ett tips på struktur som vi hade under gravidtråden med 12an var att vi hade ett par undertrådar. Vi hade en där alla skrev in sig på en lista, alltså en "medlemstråd". Där kunde man även skriva lite kort om sig själv så det var lätt för de som hela tiden la till sig att gå igenom och se vilka alla var. Sen hade vi ytterligare en tråd för magbilder och en övrigtbildtråd. Det låter kanske lite overkill, men efter ett tag när magarna växte så tröttnade vi på att dem försvann i havet av bilder på allt som alla köpte, vagnar och liknande. Plus att det automatiskt blev så att vi skrev lite under bilderna om man undrade om något som var inhandlat och då tog det också plats. Bara ett förslag, men det funkade jättebra iaf! De trådarna låg då med i första inlägget av TS så det var enkelt att hitta dit.   

Skulle vara toppen!
Svar på tråden BF januari 2014