• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    HimmelHav skrev 2013-05-21 13:24:01 följande:
    Varför får ni göra vul? Här blir man inte erbjuden det, utan får snällt vänta till v 12 med att se nåt öht... Då kan det ju vara så att hjärtat slutat slå, men det vet man inte... Lite konstigt att det inte är samma för alla.
    Vul görs inte på alla kvinnor rutinmässigt. Jag har fått tid för vul eftersom jag haft ett missfall och ett kvarhållet missfall (MA) tidigare. Mitt vul är inte bokat via mödravården utan via gynmottagningen på min vårdcentral. Det går även att boka vul privat till en viss kostnad. 
  • c4trin

Svagt + i fredags och när jag tog test idag blev de starkt plus efter bara sekunder! Va skönt att va på de igen, denna gången hoppas jag allt går bra efter MA i december (har en bra känsla idag iaf). Mår smått illa, e yr och brösten ömma som bara den! E i vecka 6 (5+1) enligt beräkningarna! Åh som vi har längtat!

• Susanne1975

Grattis och välkomna till er som är nya i tråden och nyligen fått era efterlängtade plus! {#emotions_dlg.flower} Gravid Skrattande

• Me2
    sunnydays skrev 2013-05-21 20:19:41 följande:

Första för mig så har inget att jämföra med. Men idag har jag endå varit ok om jag sitter still i soffan senaste 4tim. Fy vad jobbigt. Hoppas du slipper det den här gången. Fick bebben normal födelsevikt endå? Oroar mig lite för att den ska må dåligt på nåt sätt när jag mår såhär. Vi sitter ju endå ihop. Och klaga får man göra endå. Alltid någon som har det värre med det gör det ju inte mindre jobbigt för dig att må sådär.
    Då håller jag verkligen tummarna för att det inte håller i sig för dig !
    Barnet tar vad det behöver, säger de alltid. På mig stämde det bra, men man kan säga att hon åt upp mig. De som bara såg mig då och då såg hur jag blev tunnare och tunnare och magen större och större. Hon vägde 3050g så det var rätt normalt tror jag. 
    Det viktiga är nog att få i sig något och sen inte direkt bry sig om vad det är, kan man bara äta fil så ät det i 2v, tills  det inte går att äta. Och vätska !! 
  • Snölyktan
    Me2 skrev 2013-05-21 20:19:16 följande:
    SaraKarla : skulle det gå att lägga in listan i trådstarten eller i en separat tråd ? Det blir så jobbigt att hitta den när den kommer några sidor bakåt.
    Väldigt bra idé!

Och nu ska jag va jobbig och förslå en grej.. att alla skriver var ni bor i Listan. Kan ju underlätta om man vill ta en barnvagnsfika sen. Om allt går vägen så att säga... Är ju än så tidigt i graviditeten... kan liksom inte ta ut något i förskott än.. :/
  • Kärleksmiraklet

på tal m blödningar så hade jag en blödning i vecka 6 med sonen som man följde upp med UL, det var en blödning sen inget mer förens i vecka 12-13, inget farlig då heller, fick en till blödning i vecka 26, inget farligt och BM kunde inte säga varför jag haft dem...

• sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-21 20:35:31 följande:
    Då håller jag verkligen tummarna för att det inte håller i sig för dig ! Barnet tar vad det behöver, säger de alltid. På mig stämde det bra, men man kan säga att hon åt upp mig. De som bara såg mig då och då såg hur jag blev tunnare och tunnare och magen större och större. Hon vägde 3050g så det var rätt normalt tror jag.  Det viktiga är nog att få i sig något och sen inte direkt bry sig om vad det är, kan man bara äta fil så ät det i 2v, tills  det inte går att äta. Och vätska !! 

skönt att höra att de växer som de ska endå. Låter jättejobbigt att tunna av så. Lustigt att nåt så naturligt som graviditet kan få en att må så dåligt
  • Linis8

Jag känner inte eller så där jättemkt. Detta ät min 4e grav men har bara 1 barn. Har alltså ett utomkvedshavandeskap och ett MA bakom mej. Jag är så nervös nu, rädd å orolig! Tycker inte att jag känner så mkt symtom som jag gjort i de tidigare grav. Ingenting stämmer! Jag mår hur bra som helst! De har jag INtE gjort innan. Nu har jag bara Lite molvärk i magen då å då. Lite ömma bröst å mår lite illa på kvällen. När jag var gravid med min son mådde jag jätteilla hela tiden och kräktes! Men så känns de inte än!! Jag vet att jag borde ringa å boka in vUL. Har blivit tillsagd att göra tidigt vUL eftersom jag har haft både x å MA. Men saken är den att jag VÅGAR INTE! Är livrädd att det ska vara ngt fel IGEN!! Vill inte genomgå sån skit igen! Vill inte opereras igen! Orkar inte! Vill ju så gärna att allt ska vara bra, men jag vågar inte ta reda på hur det verkligen är! Är så rädd!! Är det ngn som känner igen sig?? Vad ska man göra, tänka? Tro?

• Susanne1975
    Kärleksmiraklet skrev 2013-05-21 21:15:32 följande:
    på tal m blödningar så hade jag en blödning i vecka 6 med sonen som man följde upp med UL, det var en blödning sen inget mer förens i vecka 12-13, inget farlig då heller, fick en till blödning i vecka 26, inget farligt och BM kunde inte säga varför jag haft dem...
    Din berättelse ger hopp. Tack! {#emotions_dlg.flower} Här har jag dragits med bruna flytningar i dagar. Ikväll blev det en aning rosa samtidigt som jag fick som mensvärk. Ångestnivån steg kraftigt kan jag lova Gråter Just nu lugnt igen. Hoppas, hoppas jag är en av dem som oförklarligt får färgade/blodiga flytningar men sedan föder en frisk bebis. 
Svar på tråden BF januari 2014