Susanne1975 skrev 2013-05-21 22:27:56 följande:
Din berättelse ger hopp. Tack!

Här har jag dragits med bruna flytningar i dagar. Ikväll blev det en aning rosa samtidigt som jag fick som mensvärk. Ångestnivån steg kraftigt kan jag lova

Just nu lugnt igen. Hoppas, hoppas jag är en av dem som oförklarligt får färgade/blodiga flytningar men sedan föder en frisk bebis.
Åh läste just det här, efter mailet jag skcikade dig. Vad stressande för dig att det är så. Men som många skriver, en blödning är inte säkert att det är farligt. Jag vet inte hur många jag känenr som faktiskt blött i början av graviditeten utan att det är nåt besvärligt med barnet. En del blöder i början varje gång de borde ha mens, och förstår inte ens att d eär gravida eftersom de har "mens". Andra blöder för att moderkakan ligger i botten av livmodern och då kan de blöda tillochfrån hela graviditeten. En del blöder för att de väntade tvillingar, men förlorade ett av fostrena. En del blöder pga sköra slemhinnor. Det finns massor med anledningar till att det kan komma blod.
Jag håller tummar och tår att allt är fint med den lilla ärtan i magen
Jag känner samma oro, fast tvärtom. Jag har inga blödningar alls, *peppar peppar ta i trä* men är livrädd att det är nåt "tyst" fel där inne. Att det inte växer, att det är nåt fel och ändå inte kommer ut. Jag vill att om nåt är fel så ska det komma NU och inte vänta tills jag är i v 18, för det vore ännu värre. Och jag vill så gärna att ärtan ska stanna. Det gör såklart vi alla

Så jag är också extra orolig just nu.