• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    Me2 skrev 2013-05-22 06:32:18 följande:
    Får jag fråga er som haft utomkvedes om det kändes något särskilt, måste man blöda ?

Jag är lite orolig, för jag har haft problem med cystor varav några har suttit så de misstänkt utomkvedes, men de har tagits upp av kroppen (alltså obefruktade). Nu sist hade jag en i april, cykeln innan vi började försöka.
    Jag har sån himla värk i nedre delen av magen och kan verkligen inte komma ihåg att jag haft det med de tidigare, men blöder inget. 
    Jag tror inte man måste blöda. Men jag blödde orange/rosaaktigt inte så värst rikligt. Men smärtorna jag hade är inte att leka med,mycket värre än förlossningssmärtor.,fruktansvärda Är du orolig så hade jag kollat det.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • mariafii
    Snölyktan skrev 2013-05-21 11:06:51 följande:
    Exakt som jag gör på morgonen - hälften koffeinfritt och hälften vanligt snabbkaffe. Sedan, resten av dan, koffeinfritt.

Var dessutom snusare, så slutade i lördags helt tvärt när jag fick höra att jag är gravid. Skulle aldrig varit så lätt annars, men det går riktigt bra faktiskt. Har snusat i sju år innan....Nu blir det NADA framöver!

Nån annan som fått chansen att sluta med nikotin?

Bra jobbat och hoppas du inte börjar igen sedan för din egen skull. Jag varken röker eller snusar det är bara kaffet som är min drog och jämför man med andra så dricker jag ju inte mycket kaffe 
  • Baby2014

Idag ska jag på vul idag i v.6+2, var dit i v.4+? Och kollade pga smärta och då såg man bara en tjock hinna på 18mm och deras gravtest visade neg. Blev i princip övertygad om att jag inbillat mig hela graviditeten och gick från gyn osäker. Så ni kan tro att jag är nervös inför vul idag! Hoppas att det syns något idag.

• mariafii
    Aadomeniqe skrev 2013-05-22 07:12:33 följande:
    Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

Jag är i v.7 och inga blödningar. Min molvärk kommer mest när jag jobbar men vissa dagar inget alls. Min mage börjar känna sig lite uppsvullen och illamående har jag egentligen inte 2 gånger när jag suttit ner så kommer det en släng av illamående som tur är försvinner lika fort
  • popcornplaya

Aadomeniqe: molande värk behöver man inte ha hela tiden. På mig kommer det och går. Du känner ju ändå av annat. Har du fått en blödning?

• Magda85
    Baby2014 skrev 2013-05-22 08:20:27 följande:
    Idag ska jag på vul idag i v.6+2, var dit i v.4+? Och kollade pga smärta och då såg man bara en tjock hinna på 18mm och deras gravtest visade neg. Blev i princip övertygad om att jag inbillat mig hela graviditeten och gick från gyn osäker. Så ni kan tro att jag är nervös inför vul idag! Hoppas att det syns något idag.
    Lycka till! Kommer säkert gå jättebra ska du se
  • Me2
    Wilmis07 skrev 2013-05-22 08:15:23 följande:
    Jag tror inte man måste blöda. Men jag blödde orange/rosaaktigt inte så värst rikligt. Men smärtorna jag hade är inte att leka med,mycket värre än förlossningssmärtor.,fruktansvärda Är du orolig så hade jag kollat det.
    Hade du ont under en längre tid eller kom smärtorna plötsligt ?
    Jag tycker nämligen att jag har haft mer eller mindre ont konstant sen cystan, jag hade en vätskeansamling i buken, så det kan juh också vara den som fortfarande ligger kvar och gör ont antar jag (?). Och om nu livmodern börjar växa kanske den trycker vätskan mot bukväggen igen, jag vet inte, usch vad lite man kan om sånt här. 
  • Oh baby
    Susanne1975 skrev 2013-05-21 22:27:56 följande:
    Din berättelse ger hopp. Tack! {#emotions_dlg.flower} Här har jag dragits med bruna flytningar i dagar. Ikväll blev det en aning rosa samtidigt som jag fick som mensvärk. Ångestnivån steg kraftigt kan jag lova Gråter Just nu lugnt igen. Hoppas, hoppas jag är en av dem som oförklarligt får färgade/blodiga flytningar men sedan föder en frisk bebis. 

Åh läste just det här, efter mailet jag skcikade dig. Vad stressande för dig att det är så. Men som många skriver, en blödning är inte säkert att det är farligt. Jag vet inte hur många jag känenr som faktiskt blött i början av graviditeten utan att det är nåt besvärligt med barnet. En del blöder i början varje gång de borde ha mens, och förstår inte ens att d eär gravida eftersom de har "mens". Andra blöder för att moderkakan ligger i botten av livmodern och då kan de blöda tillochfrån hela graviditeten. En del blöder för att de väntade tvillingar, men förlorade ett av fostrena. En del blöder pga sköra slemhinnor. Det finns massor med anledningar till att det kan komma blod.
    Jag håller tummar och tår att allt är fint med den lilla ärtan i magen {#emotions_dlg.flower}

Jag känner samma oro, fast tvärtom. Jag har inga blödningar alls, *peppar peppar ta i trä* men är  livrädd att det är nåt "tyst" fel där inne. Att det inte växer, att det är nåt fel och ändå inte kommer ut. Jag vill att om nåt är fel så ska det komma NU och inte vänta tills jag är i v 18, för det vore ännu värre. Och jag vill så gärna att ärtan ska stanna. Det gör såklart vi alla Hjärta Så jag är också extra orolig just nu.

• popcornplaya

Me2: du kanske ska kontakta gyn för att kanske få komma in på en koll. Kan ju vara bra om du nu känner att du har mkt ont. Om inte annat för att du ska känna dig lugnare.

• Oh baby
    Aadomeniqe skrev 2013-05-22 07:12:33 följande:
    Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

Har du haft en blödning, elle rundrar du rent allmänt? :)
Svar på tråden BF januari 2014