• Mymemlan

BF januari 2014

Vilja89, vad kostar det att beställa en body och matchande byxa samt kanske en matchande tröja till det för storebror? :) 

• Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-30 19:56:03 följande:
    Mymemlan, en långärmad body med halsknäppning kostar 199:- , muddbyxor 199 från strl 50-92. Hur gammal är storebror? Långärmad tröja kostar 169:- strl 56-92 och 199:- upp till 122. :)

Får hem massor av mysig velour, förhoppningsvis denna vecka!

Sydde de här muddisarna till vår Ärta idag i strl 56. :)

phpjfPD1K92440.jpg
    Storebror använder 110 nu, kanske man skulle ta 116 då.. Undrar om jag ska beställa matchande body och tröja bara.. Hmm. Syr du omlott till bebis? :) hade nämligen tänkt ta nån fin syskonbild på barnen när han behagar sig ploppa ut ;)
  • Mymemlan

Alltså min mage är enorm. Hade jätteliten med första barnet som blir 4 nästa månad. Livmodern verkar sluta 4-5 cm ovanför naveln. Ska till barnmorskan imorrn och mäta. Går in i vecka 26 imorrn. Lägger in bild i magtråden nu får ni gärna kika..

• Mymemlan

Åh, nu har jag även fyndat kläder åt storebror. Två stora sopsäckar med ALLA kläder man kan behöva i 110/116 som sonen just börjat använda. :)

• Mymemlan

Håller på tvätta upp en massa kläder nu, över 100 plagg (80 av dom har jag tvättat upp, dom andra passade inte sonen så lillkusinen får dom) för 650 kr och såå fina! Nu behöver inte barnet nya kläder på hundra år känn det som då han drar 110 nu och just börjat med det så :) 

• Mymemlan
    Burberry skrev 2013-10-02 10:55:33 följande:
    Visst var det en hel del av er här som arbetar inom vården? Någon som känner till vaccineringar bra?

Stod ju på Aftonbladet idag att gravida rekommenderas ta influenssavaccinet i år. Vår familj brukar ta det varje år, så känner mig inte tveksam till att ta vaccinet, utan det jag undrar är om man kan ta vaccinet trots att man är förkyld?

Skulle ju få vaccinet gratis i november på mödrarådgivningen, men maken beställde idag från apoteket vaccinet också åt mig när han beställde till resten av familjen, ville vi alla skulle ta den före vi far på resa. Vi har alla lite känning av förkylning, men den verkar inte riktigt bryta ut. Vaccinet skulle vi få om två dagar. Någon som vet om det är ok att ta det nu (ingen har feber, och brukar inte heller få det vid förkylning)?
    Man ska helst inte ta vaccin om man är förkyld, men är ni bara lite snoriga tror jag inte det är någon fara. Ring sjukvården och resonera med dom, det kan ju vara lite olika rutiner från ställe till ställe.
  • Mymemlan

Buhu, idag är jag så okoncentrerad. Vi håller ju just nu på med vårat examensarbete och har kommit till delen där vi presenterar resutat, men min hjärna vill INTE! Den vill tänka på bebis och flufffluff istället för hur man refererar till vetenskapliga artiklar etc och skriver så att en annan människa förstår! ;) 

• Mymemlan
    Oh baby skrev 2013-10-02 12:28:32 följande:

Hahaha förstår din känsla FULLT ut här :D
    Jag kommer inte bli förvånad om det mitt i texten nånstans står grejor om lillebror ;) 
  • Mymemlan

Hjälp mig nu hörri. 
    Vi har ju köpt en brio happy som är modell 2013 med en mjuklift från 2012. Men vi bor i smällkalla norrland och jag är tveksam till om det kommer gå att bädda varmt och skönt i mjukliften och har nu hittat en brio liggdel som är 3 år gammal (svart som vagnen) som hon vill ha 500 kr för, i jättefint skick. Tror ni det är bättre att satsa på liggkorg? Då får jag dock bära upp bebis för 3 trappor..  

Svar på tråden BF januari 2014