• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Tokfrans! Jag har också ont där, speciellt på nätterna

• Tokfrans
    SaraKarla skrev 2013-06-11 12:50:06 följande:
    Tokfrans! Jag har också ont där, speciellt på nätterna
    fy va jobbigt, mitt började nu imorse. 

va ska man göra åt de? riskudde? 
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-11 11:17:03 följande:
    Då förstår jag att det är extra jobbigt. Jag tycker inte barn har något runt alkohol att göra. Visst en öl eller vin till maten, men inte mer än så.

Haha det är sant. Men det känns endå lite som milstolpe när de står i böckerna :)
    Går in i v 11 imorn, har idag gått 25 %. Har nog aldrig haft sån koll på nerräkning som nu :)
    Ja precis ett glas vin eller någon öl men inte mer än så :)

Åhh jag längtar också just nu till dessa 25% :P Härligt 
  • Kramardig

Åh vad less jag är, framförallt orolig! Harhaft sådan hemsk "mensvärk" de senaste ddagarna att jag är säker på att det lilla pyret inte lever. Jag har ännu inte börjat blöda men jag väntar.. Jag har inte fått någon mage alls, inte det minsta syns eller känns det och det här är ändå andra barnet.

Ringde hur som helst för några dagar sedan till 1177 och förklarade hur jag mådde och drog till med att jag hade en blödning. Fick jag komma in för vul? - Nej!

Ringde idag till en privat klinik och även där drog jag till med en blödning i hopp om att få komma för ett vul. Men nej, finns inte tider förrän i september.

Uusch vad less jag är på att vara orolig!

• sunnydays
    Kramardig skrev 2013-06-11 14:04:52 följande:
    Åh vad less jag är, framförallt orolig! Harhaft sådan hemsk "mensvärk" de senaste ddagarna att jag är säker på att det lilla pyret inte lever. Jag har ännu inte börjat blöda men jag väntar.. Jag har inte fått någon mage alls, inte det minsta syns eller känns det och det här är ändå andra barnet.

Ringde hur som helst för några dagar sedan till 1177 och förklarade hur jag mådde och drog till med att jag hade en blödning. Fick jag komma in för vul? - Nej!

Ringde idag till en privat klinik och även där drog jag till med en blödning i hopp om att få komma för ett vul. Men nej, finns inte tider förrän i september.

Uusch vad less jag är på att vara orolig!
    Har du provat ringa akutgyn eller din bm? Min bm sa åt mig att åka till akutgyn och få tabletter när jag mådde illa så ringde de och fick komma. Där gör de alltid vul när kommer.
  • popcornplaya

Om du är så orolig så åk till akutgyn. Men så länge du inte blöder är det ju bra! Ont i magen kan man ju ha ordentligt emellanåt.

• Kramardig

Ja, alltså jag känner mig så dum som tar upp deras tid när det kanske finns dom som faktiskt får missfall och i så fall måste vänta längre pga att jag bara är orolig.

Men jag är rädd över att gå runt och tro att jag är gravid när jag egentligen kanske inte är det. Svårt..

• HimmelHav

Hoppas att alla ni oroliga kan få lugnande besked snart! Vet hur det är att vara orolig... Förra grav gick jag varje dag och nojjade. Och när barnet väl började röra på sig var jag helt 100 på att den var döv, blind eller hade DS. Nu är jag lite mer chill. Det känns väldigt skönt att jag bara har sagt till en vän att vi ska ha barn igen. För OM det skulle hända nåt så skulle det bli olidligt jobbigt att berätta för de som vet, att det inte blir nåt. Är mitt i v.9 nu och mår förhållandevis bra! Mådde mycket mer illa förra gången. Tröttheten har jag, precis som då, så det känns bra att jag har nåt symptom. Och svullen mage förstås. Vill hålla på det till efter sommaren (går på semester om 2v) på jobbet, annars får jag bara tråkiga uppgifter att göra För vännerna tänkte vi berätta om ett par veckor på en gemensam fest, ska bli kul!!

• SaraKarla

På söndag går jag in i vecka 12 äntligen! Snart kan man ju minska mycket på oron för det är väl runt v12 som mf-risken minskar?

• heartems

Tyvärr kommer jag att lämna tråden. VUL gick inge bra. Fostret hade redan dött i v 5. Lycka till allihopa!

Svar på tråden BF januari 2014