• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-11 09:07:26 följande:

Jag flippade lite på min sambos pappa då han började buffa på mig och asfull. Men efter min flipp så pratade han inte mer med mig :)Gick och la mig tidigt men var super trött dagen efter då man inte sov hemma.

Igår var jag på första ultraljudet :) Ett litet pickande <3 Underbar känsla     Gick in i v.10 igår

Vad jobbigt att han vart så.
    Men underbart med pickande hjärta :) Härligt med vecka 10, då börjar fosterperioden :)
  • sunnydays
    moto skrev 2013-06-11 10:10:02 följande:
    usch läste lite om KUB och kom in på de som haft MA som upptäckts vid KUB, nu snurrar tankarna i fel riktning...men kände så innan RUL förra gången och då var jag ändå i v 20 nästan! Bättre att få se i v 13 än 20!

Lycka till ni med KUB/vul idag! {#emotions_dlg.flower}

Kom in och rösta? Solig www.familjeliv.se/Forum-3-141/m70171056.html
    Hoppas lillen mår som den ska då. Oftast så gör den ju de :) Jag vägrar läsa och kolla på alla fel som kan bli, man blir så nojjig då.Har du bokat kub?

Fin vagn. Jag tycker svart/vit eller svart/blå var fina. Men det ska ju vara ni som gillar vagnen :) Vilken lutar det åt?
  • moto
    sunnydays skrev 2013-06-11 10:43:31 följande:
    Hoppas lillen mår som den ska då. Oftast så gör den ju de :) Jag vägrar läsa och kolla på alla fel som kan bli, man blir så nojjig då.Har du bokat kub?

Fin vagn. Jag tycker svart/vit eller svart/blå var fina. Men det ska ju vara ni som gillar vagnen :) Vilken lutar det åt?
    ja jag vet inte vad det är med mig, har inte nojat innan men man blir väl lite påverkad när man läser här om de som får MF och MA, man hör ju inte så mycket om det i vardagen med vänner och så! Vi har tid för kub direkt efter midsommar, 2 lååånga veckor kvar!

Velar mellan offwhite/svart och petrol/svart!
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-11 10:39:26 följande:
    Vad jobbigt att han vart så.
    Men underbart med pickande hjärta :) Härligt med vecka 10, då börjar fosterperioden :)

Visserligen van då mina biologiska är alkoholister men just därför flippen :P men tror det var lugnt. Jag vill inte ha alkohol runt mina barn iaf det är ett som är säkert.

Hehe ja nu är det ett foster :) Men frågade han som gjorde ultraljudet när det börjar räknas som foster. Han skratta lite och undrade vad jag tyckte det var innan han tyckte inte det fanns någon speciell vecka för det :P 
  • kubic
    Working girl 29 skrev 2013-06-11 07:57:24 följande:
    Jag har börjat känna illamående först nu i vecka 7. När jag vaknar på morgonen och inte hunnit äta än får jag en kräkreflex och hela magen liksom vänder sig och så börjar jag hosta. Försvinner efter en stund och är bra under dagen. Men kan ju komma mer senare. Vilken vecka är du i kubic?
    Vecka 8. Det där med att äta något innan jag går upp ur sängen fungerar inte alls, då har jag ju bara något att kräkas upp :)
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-11 11:13:15 följande:

Visserligen van då mina biologiska är alkoholister men just därför flippen :P men tror det var lugnt. Jag vill inte ha alkohol runt mina barn iaf det är ett som är säkert.

Hehe ja nu är det ett foster :) Men frågade han som gjorde ultraljudet när det börjar räknas som foster. Han skratta lite och undrade vad jag tyckte det var innan han tyckte inte det fanns någon speciell vecka för det :P 
    Då förstår jag att det är extra jobbigt. Jag tycker inte barn har något runt alkohol att göra. Visst en öl eller vin till maten, men inte mer än så.

Haha det är sant. Men det känns endå lite som milstolpe när de står i böckerna :)
    Går in i v 11 imorn, har idag gått 25 %. Har nog aldrig haft sån koll på nerräkning som nu :)
  • sunnydays
    moto skrev 2013-06-11 10:54:03 följande:
    ja jag vet inte vad det är med mig, har inte nojat innan men man blir väl lite påverkad när man läser här om de som får MF och MA, man hör ju inte så mycket om det i vardagen med vänner och så! Vi har tid för kub direkt efter midsommar, 2 lååånga veckor kvar!

Velar mellan offwhite/svart och petrol/svart!
    Man får försöka att läsa om sånt, men det är svårt.
    Veckorna går ju såå sakta. Längtar tills man kan börja känna bebisen så man vet att den mår som den ska.

Har ju några månader kvar att bestämma så :)
  • viggen

Ja mår sjukt dåligt! Speciellt på morgonen! Har en flaska vatten och dexstrosol breve sängen som ja käkar innan ja går upp...
    Ett tips!

• Mymemlan

Nu ska jag bidra med en magbild i våran bildtråd innan jag drar till jobbet. Tagen nu på morgonen, wow det är en riktig mage nu.. Fattar inte vad som hände. Vecka 11 imorrn.

• Tokfrans

Är de bara jag som har jäkla ont i ljumskarna? gör cp ont, kan inte knappt sitta eller ligga. Men har inte ont annars.

Svar på tråden BF januari 2014