• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:40:08 följande:
    Ja, det var så coolt! Man såg ju ännu tydligare i verkligheten än på bilden. Den låg där med sitt pickande hjärta och sprattlade till med armar och ben då och då. Jag tyckte att den var så fin trots att den var i svartvitt. Jag sa till min sambo att den var söt och han skrattade och tyckte nog att jag var lite knäpp. Kan man tycka att en bebis är söt på ultraljud? Tungan ute
    jaa, klart man kan.  Supersött me sin egen sprattlade lilla bebis ju Skrattande
  • syskonlängtan14
    Flikkan skrev 2013-06-18 14:47:08 följande:
    Jag har haft kramper och smärta nere i magen ett bra tag nu! Jag är jätte orolig att det inte står rätt till.. Vad kan jag göra?
    Vila Flikkan är nog den bästa medicinen. Behöver ju inte betyda något. Har du haft några blödningar?
  • tessanior

Hejsan

Jag är ny här i tråden! "Kom på" att jag var gravid för ca två veckor sen och enligt uträkningar och med lite gissningar så kom jag fram till att jag är i v 10+6 idag.

Hade lite småblödningar för nån månad sen så är nog därför jag inte har tänkt så mycket på det. Var inte planerat.... men nu väldigt efterlängtad!!

Har inte varit så mycket på familjeliv sen min son, nu sju år, var liten.

Men nu är det dags igen ju...

Ska förresten inte på inskrivning förrän nästa tisdag, är ganska avundsjuk på alla er som redan har sett era små pyren!

• Flikkan

Nu är jag hemma efter ett besök på akuten!
    Fick komma in på 5 minuter, dom tog blod, temp, blodtryck, m.m

Klämde mig på magen.

Vart flyttad till ett gynrum, där han klämde på magen och frågade om mina symptom och såg verkligen rädd ut när jag sa att dom försvunnit drastiskt.

Fick börja med ett UL och jag försökte se på skärmen, då säger han vänta lite.. Jag ska visa och berätta strax! Hjärtat slog nog flera volter att nä nu är ert kört.
    Då säger han att jag var orolig att behöva säga att din graviditet stannat av men här har du din lilla bebis med tickande hjärta!

Nu blir set ett VUL och jag får se min bebis lilla och sparka och vinka och rulla runt! :)

Jag är så lycklig! Herregud!

i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/69C5B581-804E-4C19-BF2A-76B3EB67BDCC-2828-00000349BFD35A42_zps3d62a661.jpg

Små händer och fötter :)
    25.3 mm

• Flikkan

Gjorde även världens klipp på vägen hem!

Coop hade utgående saker i barnsortimentet!

NAN ersättning kostar 115kr burken egentligen. Dessa sålde dom ut för 15kr styck så sparat 200kr.
    Går ut i november 2014! Helt perfekt att ha hemma om inte amningen skulle fungera :)

• sunnydays

va skönt att det var ett fint litet tickande hjärta flikkan. Kanske är de som är spökveckorna?

hej och grattis tessanior :)

• syskonlängtan14

Flikkan! Gud vad skönt! Bra att du fick komma in och så fort också. Och ännu bättre är ju att allt var som de var :) och vilken fin bild ni fick på pyret :)

• Flikkan

Ja det var verkligen skönt! :) Var färdig på 50 min. Ja han var jätte snäll då sambon är i Norge. Tyvärr hade dom ingen skrivare så han sparade bilderna på skärmen så jag fick ta bild med mobilen men inte fy skam det heller :) Sambon har fått sig bild och är överlycklig och 1000 frågor då han verkar förstå vad som är där inne nu :)

• debbie85
    mariafii skrev 2013-06-18 18:48:51 följande:

Jo jag förstår precis, dom är jätte söta och våra :)
    sunnydays skrev 2013-06-18 18:54:07 följande:
    jaa, klart man kan.  Supersött me sin egen sprattlade lilla bebis ju Skrattande
    Solig
    Flikkan skrev 2013-06-18 21:55:00 följande:
    Nu är jag hemma efter ett besök på akuten!
    Fick komma in på 5 minuter, dom tog blod, temp, blodtryck, m.m

Klämde mig på magen.

Vart flyttad till ett gynrum, där han klämde på magen och frågade om mina symptom och såg verkligen rädd ut när jag sa att dom försvunnit drastiskt.

Fick börja med ett UL och jag försökte se på skärmen, då säger han vänta lite.. Jag ska visa och berätta strax! Hjärtat slog nog flera volter att nä nu är ert kört.
    Då säger han att jag var orolig att behöva säga att din graviditet stannat av men här har du din lilla bebis med tickande hjärta!

Nu blir set ett VUL och jag får se min bebis lilla och sparka och vinka och rulla runt! :)

Jag är så lycklig! Herregud!

i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/69C...

Små händer och fötter :)
    25.3 mm
    Vad skönt! Glad
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
Svar på tråden BF januari 2014