• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-06-20 13:30:46 följande:
    Vad har du för hb kramardig? Känns som att jag är ensam om att ha så högt :-/ jag har ju gått ner 1 kg trots att jag äter massor, verkligen massor. Känns lite skumt
    Såhär tidigt i graviditeten behöver man väl inte ha gått upp något? Jag har inte gått upp ens ett halvt kilo och jag gick ändå upp nästan 30 kg med sonen. Jag räknar med att det kommer sen. Ser det snarare som positivt att man slipper lägga på sig så mycket redan nu. Är ju tungt nog som det är på slutet.
  • SaraKarla

Leavemealone: nej såklart, men jag har ju gått ner(!) i vikt, det är ju det som oroar mig. Först gick jag upp 3 kg och nu ner 1 kg. Är säkert ingen fara men tycker det är märkligt då jag inte gör annat än äter?

• SaraKarla

Ja i vecka 29 popcornplaya. Men kan man be om att få göra extra prover?

• popcornplaya

Du kan säkert fråga om det. Men tror absolut inte du behöver va orolig varken över vikt eller hb.

• SaraKarla

Är inte så orolig men tycker det känns smartast att göra ett blodprov i v.20 eftersom det ligger högt. Och urinprov för att undvika uvi. Är ju inget värre än så Fast vikten oroar mig faktiskt!

• viggen

De e jätte vanligt att gå ner i vikt i första trimester oavsett hur mycket man äter!

• SaraKarla

Viggen: är det så? Hittar ingen info om det. Vad beror det på då? Låter ju jättemärkligt! Men jag tackar ju inte nej till viktnedgång :)

• Kramardig

Jag tror att jag avlider! Har känt en lite mer smärtsam "mensvärk" idag, hela dagen. Nu när jag skulle kissa så fanns det blodblandade flytningar.. Jag orkar inte!!!

• SaraKarla

Kramardig: smärtan kan vara normal men i och med blödningen bör det ju kollas upp, har du ringt?? Behöver inte vara någon fara!

Svar på tråden BF januari 2014