• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Vad avundsjuk jag blir på dig Flikkan! Jag vill också till Ullared!

När det gäller karuseller tror jag inte heller att du får åka speciellt mycket, kanske thekopparna.

• Kramardig

Igår gick jag in i v.14 (13+1 idag). Nästa vecka ska jag ringa och boka tid för RUL, så spännande! Men jag måste säga att jag är jätteorolig att det är något fel på barnet. Jag oroade mig aldrig med sonen men den här graviditeten oroar jag mig för allt!

• mariafii

Nu börjar det bli svårt att dölja magen:) Och imorrn åker vi till Ullared mest för bröllopet egentligen men får ju kolla vad det finns för bebis saker

• Ulrika 260

Hej, någon som haft lite blödningar under de första 12 veckorna? Utan att de resulterat i mfl el ma. Antingen vid denna graviditeten el tidigare. Gick in i vecka 12 i fredags o var så glad för det. Så igår började jag blöda lite, även lite under natten. Är så orolig. Vet att det är vanligt, men även många som får mfl el ma.

• Fiskflundran

Nån mer som är fruktansvärt trött på att må illa? Känns som att livet står stilla och att jag bara måste kämpa mig igenom varje dag. Varje morgon vaknar jag bara med en stor suck :( hoppas så innerligt att det går över snart!

• Chaplin89

Godmorgon v 13!! Känns skönt att ha kommit så pass långt och att missfallsrisken nu sjunkit rejält. På tisdag väntar KUB, nervöst men längtar efter att äntligen få en titt på vem som finns där inne!

• tessanior

Någon annan än jag som också har en otroligt trög mage? Jag äter och äter men det kommer ju aldrig ut igen!

Nån som har bra tips på hur man får igång magen igen?

Förutom att dricka en massa. ...

• Fjällan

Tessanior
    Japp här har du en som inte kan göra nummer 2 :/
    I helgen har jag fått ta laktolos, igår gick de att gå på toa, tack och lov :)

• tessanior

Ok, har hört talas om det. Får nog svänga inom apoteket idag.

Hur lång tid tar det innan det "verkar"?

• c4trin

Ulrika 260 skrev 2013-06-23 08:20:33 följande:
    Hej, någon som haft lite blödningar under de första 12 veckorna? Utan att de resulterat i mfl el ma. Antingen vid denna graviditeten el tidigare. Gick in i vecka 12 i fredags o var så glad för det. Så igår började jag blöda lite, även lite under natten. Är så orolig. Vet att det är vanligt, men även många som får mfl el ma.
    Jag hade blödning i vecka 7 och på ul såg vi ett litet hjärta och en bebis som såg ut precis som den skulle. Små små blödningar några dagar som sedan slutade. Har inte kommit tillbaka ännu iaf. Saker som sex, motion och lyfta tunga saker kan ge ofarliga blödningar eftersom slemhinnorna och livmodertappen är så lättblödande. Så om det inte blir värre kan du nog slappna av! Lättare sagt än gjort jag vet.
    Flikkan skrev 2013-06-22 22:36:18 följande:
    Hej på er!
    Nu är jag glad, ska få åka på ullared om 1 månad, då jag tyckte att vi kunde åka på Liseberg som jag aldrig gjort.

Men fråga, jag kommer vara i vecka 15-16
    Får jag åka vad som helst då? Beroende på hur stor magen är kanske?
    BM sa att man inte ska äka saker med centrufugkraft eftersom det kan påverka blodflödet i navelsträngen under åkturen. Också saker som trycker på magen eller som kan stanna tvärt och ge stöt på magen bör undvikas. Men de e ju alltid roligt att bara umgås och så på nöjesfält! Jag och mina vänner skulkle också till Liseberg, men de visade sig att de stänger när min semester börjar så de får bli Bakken istället för min del =)

Svar på tråden BF januari 2014