• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Fick se en liten bebis och ett tickande hjärta! Gud så skönt!

Nu vill jag bara att tiden ska gå fortare så jag får en riktig gravidmage och få känna sparkar :)

• sunnydays
    Kramardig skrev 2013-06-20 18:42:59 följande:
    Fick se en liten bebis och ett tickande hjärta! Gud så skönt!

Nu vill jag bara att tiden ska gå fortare så jag får en riktig gravidmage och få känna sparkar :)
    Skönt att höra :)

Längtar så tills riktiga gravidmagen å små sparkar så man vet att lille mår bra :)
  • Wilmis07
    Kramardig skrev 2013-06-20 14:10:58 följande:
    Jag tror att jag avlider! Har känt en lite mer smärtsam "mensvärk" idag, hela dagen. Nu när jag skulle kissa så fanns det blodblandade flytningar.. Jag orkar inte!!!
    Precis så har jag också haft det idag,är i vecka 10+4. Pyttelite rosaflytningar och lite mensvärk.  Har en tid till läkaren på mvc på torsdag så ska försöka hålla ut till dess. Åker in om det blir värre. Man blir helt hispig när man ser blod. Blödde till och från när jag väntade dottern,då berodde det på lättblödande livmodertapp trodde dom. Men skönt för dig att allt var bra
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • SaraKarla

Hoppas det går bra för alla...

Jag kan verkligen inte slappna av. Läste en tråd här på FL där det spekulerades i samband mellan fosterdöd i magen och högt HB, många av de som svarade i tråden och förlorat sitt barn i magen hade högt HB och några hade fått blodproppar i moderkakan. Vet ju att man inte ska läsa för mycket men det skrämmer mig ännu mer att inte BM vet mer om detta och att de inte vill göra fler prover innan vecka 29. Hur ska man lägga upp för de att det kan vara farligt med högt HB? Har verkligen börjat få stark ångest över detta...   

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-20 19:54:52 följande:
    Du får väll skriva ut lite info och ta med till bm så hon kan läsa.

Ja, jag har tänkt på det. Tror ni de tycker det är tillförlitligt då? Känns dumt att försöka "lära" en utbildad barnmorska något. Men eftersom min mamma haft blodproppar i moderkakan så känns det som att allt har ett samband, det är mest magkänslan som säger det. Plus att jag haft en del diffusa besvär hittils, det känns liksom inte helt ok. I min förra grav flöt allt på hur bra som helst, förutom alla uvi jag hade....

Kan tillägga att min mamma förlorat ett barn efter födseln också, så jag är rädd att det ska hända mig också, iaf om det har med blodvärdet att göra. 
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-20 20:00:44 följande:

Ja, jag har tänkt på det. Tror ni de tycker det är tillförlitligt då? Känns dumt att försöka "lära" en utbildad barnmorska något. Men eftersom min mamma haft blodproppar i moderkakan så känns det som att allt har ett samband, det är mest magkänslan som säger det. Plus att jag haft en del diffusa besvär hittils, det känns liksom inte helt ok. I min förra grav flöt allt på hur bra som helst, förutom alla uvi jag hade....

Kan tillägga att min mamma förlorat ett barn efter födseln också, så jag är rädd att det ska hända mig också, iaf om det har med blodvärdet att göra. 
    Du kan inte höra av dig till specbm då och kolla vad de säger?
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-20 20:21:05 följande:
    Du kan inte höra av dig till specbm då och kolla vad de säger?

Jo, eller om jag kan be min BM ringa dit och ta upp detta, så hon får höra med egna öron också. Det skulle ju kunna gå! Nej, nu ska jag försöka släppa detta lite så får jag kolla upp det till veckan, det är ju inget akut problem tack å lov :)
  • avenell

Nu är jag riktigt orolig.

För ca 1,5 vecka sedan fick jag en liten rosaröd blödning direkt efter att jag fått orgasm. Blödningen syntes bara på pappret när jag torkade mig och slutade direkt. Dagarna därpå kom det lite brunt blod på pappret på ungefär vart tredje toalettbesök. Sen slutade det i några dagar för att sedan komma tillbaka, då med aningen mer men ändå bara så att det syntes på pappret. Ett par gånger så var blodet väldigt mörkt brunt och mer som blodrester, typ små prickar.

Igår var det inget blod alls men nu ikväll finns det där på pappret igen. Det är orangebrunt och har små små "prickar" i, typ 2 mm x 2 mm. Hade även en slemliknande avlång sträng, typ 2 mm x 1 cm.

Jag har inte haft ont alls. Illamåendet och de ömmande bröstet håller i sig.

Är det någon som har upplevt något liknande? Borde jag oroa mig? Kan det vara början till missfall eller något annat otäckt? 

Svar på tråden BF januari 2014