• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans
    c4trin skrev 2013-06-21 14:16:46 följande:

Mår illa, fast jag har de värst på kvällen... De känns inte som om jag SKA kräka men de känns som om de sitter i halsen och KAN komma när som, har haft tur då jag klarat mig tills nu iaf. E i vecka 10 nu o de börjar kännas lite bättre.. Förra veckan var värst för mig! Kom hem från jobb, tryckte i mig liite mat (lättare sagt äbn gjort) och sen gick jag o lade mig. Men nu ska de väl snart vända sägs de så de hoppas jag på =)
    ja exakt samma för mig, och extrem hunger så de gör ont när man vaknar.. va i helvete liksom xD

Men har hört att illamående är ett bra tecken eller va de dåligt? o.O 
  • vilja89

Någon mer här som har hund? Jag har två stycken varav den ena älskar barn i alla åldrar medan den andra är rädd för barn i åldrarna 1-5 år. I den åldern där det är svårt att få barn att inte jaga henne.
    Jag är orolig över hur jag ska lösa det. Att ta bort henne är givetvis inget alternativ utan jag vill kunna hjälpa henne till att bli en trygg familjehund. Hon är en liten ras och toksöt vilket alla barn uppmärksammar och vill bära eller jaga henne. Som vi inte tillåter såklart.
    Någon som har hund och hur vande ni in hundarna i familjelivet med barn?

• c4trin
    Tokfrans skrev 2013-06-21 15:08:57 följande:
    ja exakt samma för mig, och extrem hunger så de gör ont när man vaknar.. va i helvete liksom xD

Som jag förstått det är det en gammal skyddsmekanism för at hjälpa gravida att inte äta saker som är faliga för barnet. Mögel, ruttna saker osv reagerar jag aldrig på i vanliga fall men nu e de nära att jag spyr rakt ut när den stanken kommer!
  • c4trin
    Fjällan skrev 2013-06-21 15:06:31 följande:
    Trevlig midsommar mina gravida vänner :)

Det samma :D
  • Josefine02

Vi har också hund som är rädd för barn i den åldern när de jagar och bara vill leka. För han är inte uppväxt med barn. Men kommer ju bli nu. Finns inte en chans att jag gör mig av med honom. Men de borde väl vänja sig kanske? Vi får googla!

• sagalo

Vilja89: Min ena hund var också rädd för barn i den åldern, tyckte de var helt opålitliga och jobbiga.. Men när dottern kom och han fick lära känna henne från att hon var bebis så kom han även att vänja sig vid "vilda barn" allteftersom hon växte upp :) Så nu är han inte alls rädd för barn längre!

• verkar
    Tokfrans skrev 2013-06-21 15:08:57 följande:

Det har jag också läst. Jag vet inte hur mycket som är vetenskapligt bevisat dock.
    Ursäkta min dyslexi
  • Veronica76

Igår hamnade vi i värsta rusningstrafiken på väg mot midsommarfirande.
    Blev tokkissnödig och var den som körde, svänger av och är 20m från mcd med toa. Kör in på fel parkering och behöver backa, bakom kommer en bil som jag ser och förväntar mig att hon ska backa oxå. Vilket hon inte gör men min gravid och kissnödiga hjärna fortsätter backa.
    Det smäller och jag säger åt mannen att reda ut det medans jag springer från bilen in på toa.....
    Man ska inte köra bil stressad av kissnödig

• Veronica76

Kissnödighet skulle det stå...

Bara ett varningens ord till er andra som säkert är smartare än mig!

Inga personskador iaf!

Hoppas ni haft en trevlig midsommarafton!

• vilja89

Tack Sagalo och Josefine02! Ni lugnade min själ väldigt mycket ska ni veta. Jag tänker också att när bebisen bara är ett spädbarn så är de ju inte så aktiva och sedan anpassar sig säkert den rädda hunden med tiden. När den ser bebisen växa upp och redan sett den som en familjemedlem. :)

Svar på tråden BF januari 2014