• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Tessanior

Gör de, de va guld värt :)
    Tog i fredags och igår, till frukost, på eftermiddagen kom magen igång :)

• vilja89

Vi går in i v.13 idag. Otroligt vad fort tiden går! :)
    Jag tyckte mig känna lite fladder över blygdbenet och lite åt höger imorse. Jag låg stilla och kände det åter igen två gånger. Kan det vara fosterrörelser såhär tidigt? Googlat lite och det är fysiskt möjligt men rätt ovanligt när det är första barnet.

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-06-23 12:31:01 följande:
    Vi går in i v.13 idag. Otroligt vad fort tiden går! :)
    Jag tyckte mig känna lite fladder över blygdbenet och lite åt höger imorse. Jag låg stilla och kände det åter igen två gånger. Kan det vara fosterrörelser såhär tidigt? Googlat lite och det är fysiskt möjligt men rätt ovanligt när det är första barnet.
    Min extrasyster kände fladder i v 13 med första barnet, v 14 med andra. Det står att om man ligger stilla och känner fladder som inte följs av att magen låter så är det mycke troligt lillen du kände :) Tror mer att det är lätt att bli osäker för vad som är vad så tidigt, då jag nog inte är den enda som märkt att tarmarna beter sig lite annorlunda de med  :)
  • popcornplaya

Jag känner fladder ofta men det är nervryckningar. Har jag haft ibland som ickegravid också. Brukar veta när det riktiga fladdret tar över.

• SaraKarla

Ja, man kan känna så tidigt

Vecka 13 för mig med nu!

• Elvinsmamma
    Hej!
    vilken vecka är alla i nu? mår ni bra? 
    själv börjar man må bättre och illamåendet har släppt! 
    Är nu i v.13 (12+1) och det känns verkligen att man är i "spökveckorna" då man varken känner ser eller mår konstigt.. 
    Var hos bm i onsdags och lämnade alla blodprov och sådant och fick även tid för RUL den 19/8 och det känns som en eeeevigheet tills dess!!
    det är ju två månader kvar! så kommer vara i v.21 när dom gör det för att hon trodde jag kanske skulle bli tillbakadragen en vecka eftersom när jag hade vart inne för ett vul pga blödning så sa hon att jag var nästan en vecka tidigare än vad jag trodde..
    Men jag går ju bara efter min mens och den har jag följt flitigt eftersom vi har försökt i 9 månader :) 

så nu går man bara och väntar och väntar! Gravid
  • c4trin

Jag e i vecka 10. Mår illa, är trött och känner mig allmänt seg. Gravidhjärnan har satt in ordentligt kan jag berätta ;)

Tröttheten har blivit liiite bättre men illamåendet har sina dåliga dagar fortfarande. Börjar närma mig när jag fick MA förra gången så jag blir mer o mer nervös nu... Men jag mår mycket sämre denna gången så jag håller tummar och tår för att denna bebis ska stanna kvar <3  

• Fjällan

Jag är i vecka 10 och är väldigt trött, känner mig golvad från jag vaknar till jag lägger mig, Orkeslös till Max.
    Trög mage deluxe, ömma bröst, illamåendet är mycket bättre.
    Vägde mig idag och har gått upp 1,5 kg sen jag plussa i vecka 4, ändå känner jag mig som en strandad val ( har iofs lite vikt sen innan)

• sunnydays

Jag är i v 12 (11+4). Illamåendet är lite bättre, men mår fortf illa på kvällen. Känns som att det bli värre då om jag inte tar lergigan på dan. Men de kan ju vara slump också.
    På onsdag när jag går in i v 13 ska jag träffa läkare. Hoppas så på att jag får ul, men räknar inte med det.

• moto

V 13, 12+4, ont i ena sidan på rumpan så jag gråter ibland när jag ska ta mig upp eller gå! Vet inte om det verkligen är foglossning eller ngt annat! Nån med samma erfarenhet? Kub i morgon, lite nervös! Annars mår jag bra!

Svar på tråden BF januari 2014