• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Jag gick in i v.14 igår (13+1 idag) och mår fortfarande pyton. Ligger mest ner i soffan eller sängen, blir värre bara jag sitter upp. Sambon får vara ensamstående förälder nu när han har varit ledig..jag tycker så synd om honom!

Ni ska se torvan jag har i håret! Kommer nog få klippa bort den sen, hoa! Jag kommer nog få liggsår också.. ligger dygnet runt förutom när jag springer på toa.

• sagalo

Jag går in i vecka 12 imorgon, har varit mycket mer orolig för mf denna gång än när jag väntade dottern men den oron börjar iaf släppa mer och mer nu.. Känner att jag kan njuta mer nu och kan verkligen få lyckopirr av att tänka på att det faktiskt växer en liten gosing i min mage :) Vad jag längtar, har också RUL 19/8 och håller med om att det känns långt bort! Hela sommaren ska ju hinna passera :o

Har börjat få ett litet put nu men går fortfarande att dölja, dock inte när jag är nyäten för då sväller magen deluxe ;)
    Lite svårt med kläder just nu tycker jag, jeans kan jag inte ha längre för då får jag ont vid livmodern efter ett tag.. Typ blåmärksont om ni förstår hur jag menar? Men kan inte ha mina gamla mammabyxor eller gummiband heller för magen är liksom för liten än för att hålla uppe byxorna.. Hasar bara ner.
    Hade tänkt shoppa lite nya kläder imorgon så svårt att veta vad man ska köra på! :) får nog bli mycket leggings, tunikor och klänningar här närmast :)

• eriksson i dalsland

Gick in i v 12 igår och läser att nu kan illamåendet lätta men både igår och idag har jag mått jätteilla. Jobbar en vecka till innan sem så jag hoppas jag klarar av det. Är trött med så det blir mest soffläge.

• Belgien

Hej allihopa! Precis hittat till denna tråd, och ganska ny på familjeliv :)
    Jag är i vecka 12 nu , gjorde precis mitt första ultraljud i förra veckan(i belgien). Var jätte nervös, och mamma i sverige lugnade mig såklart med att de bara ska köra en liten grej på magen för att se. Men nej då, kommer dit och får ta av sig på underdelen och bresa. Jag undrar om det bara är så första gången eftersom barnet fortfarande är så liten eller gör man så i sverige också??
    (Frågade såklart inte för var både chockad och glad) Fick iaf en jätte söt liten bild, såg TYDLIGT kroppen och de små armarna (som viftade precis när vi tittade )

• sunnydays
    Belgien skrev 2013-06-23 18:37:36 följande:
    Hej allihopa! Precis hittat till denna tråd, och ganska ny på familjeliv :)
    Jag är i vecka 12 nu , gjorde precis mitt första ultraljud i förra veckan(i belgien). Var jätte nervös, och mamma i sverige lugnade mig såklart med att de bara ska köra en liten grej på magen för att se. Men nej då, kommer dit och får ta av sig på underdelen och bresa. Jag undrar om det bara är så första gången eftersom barnet fortfarande är så liten eller gör man så i sverige också??
    (Frågade såklart inte för var både chockad och glad) Fick iaf en jätte söt liten bild, såg TYDLIGT kroppen och de små armarna (som viftade precis när vi tittade )
    Ja så gör man i sverige också, vul (vaginalt ultraljud). Tror det är svårt att se utanpå så tidigt :)
  • 30maj

Jaha imorn börjar allvaret igen då, sommar vik på äldreboende... Ska bli redigt intressant att se hur mycket kroppen orkar med nu i vecka 11:)

• Burberry

Vecka 11 börjar imorgon, trött men annars så har jag faktiskt börjat må allt bättre -skönt! Till bm och ta blodprov imorgon, nästa besök är sedan samma dag som kub-ultraljudet.

Idag har jag fyndat en massa mammakläder på rean vid HM, nöjd, hittade många plagg med 50% Så nu känns det igen som om man har lite att välja mellan, och inte bara måste ta det som går på en. Tycker magen blir större hela tiden, beror säkert på att mina magmuskler aldrig for ihop efter förra graviditeten.

• Belgien
    sunnydays skrev 2013-06-23 18:45:17 följande:
    och grattis föresten, belgien :)

Tack så jätte mycket! Nu är det bara förbereda inför flytt till sverige, vill trots allt vara nära min familj när bebis kommer :) 
  • sunnydays
    Belgien skrev 2013-06-23 21:19:18 följande:

Tack så jätte mycket! Nu är det bara förbereda inför flytt till sverige, vill trots allt vara nära min familj när bebis kommer :) 
    Vad spännande med flytt. Vart i sverige flyttar du till? Ja det är nog kul att ha familjen i samma land så de lättare kan få en bra relation me lillen :)
Svar på tråden BF januari 2014