• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    majpan skrev 2013-06-24 13:16:03 följande:
    Gått in i v 12 nu =) Har fått uvi precis som med sonen. Någon som vet hur farligt det är såhär tidigt? Vet att om man får det senare i graviditeten kan det sätta igång förlossningen. Men gäller det även i v 12?

Mer allvarligt i slutet men det ska absolut behandlas på en gång, jag har haft det med alla min barn flera gånger om. Ring cc eller din bm så får de ta en odling.
    Ursäkta min dyslexi
  • dosed

Fick ringa och sjukskriva mig i morse då jag legat däckad i sängen sen 17 igår pga illamående. Hatar att sjukskriva mig då det känns som man "sviker". Men nu måste jag faktiskt tänka på mig själv eller hur? Kan inte röra mig utan att bli kräkfärdig. Förresten, idag är jag i 10+0 säger ni då att ni är i vecka 11 eller 10?

• Fröken Li

Hej tjejer! Hoppar inhär om jag får. Har läst lite sen starten men inte vågat ge mig till känna efterson jag är fruktansvärt orolig för missfall. Hade ett i höstas och det satte sina spår.

Men nu är jag gravid igen och har bf 7 jan enligt sista mens och går in i v13 på onsdag så jag börjar slappna av lite grann första barnet.

Vet inte hur mycket ni har berättar om er själva men jag är 86a, bor i göteborg, sambo sen 7 år och jobbar som på lab.

Eftersom jag är nojjig av mig passar jag på att fråga er som är i samma sits. I fredags på midsommar 'skojjade' en person med mig och tog upp mig på sin ena axel (bar mig alltså, där min mage hamnade ner mot hans axel och all min tygnd på magen) han vet inte att jag är gravid. Har inte haft ont eller blödit efter men det kändes obehagligt ändå. Hur mycket tryck tål magen, kan jag släppa oron eller bör jag ringa bm?

Oj, vad långt första inlägg, hoppas ni orkar läsa!

• sunnydays
    Fröken Li skrev 2013-06-24 14:01:27 följande:
    Hej tjejer! Hoppar inhär om jag får. Har läst lite sen starten men inte vågat ge mig till känna efterson jag är fruktansvärt orolig för missfall. Hade ett i höstas och det satte sina spår.
    Men nu är jag gravid igen och har bf 7 jan enligt sista mens och går in i v13 på onsdag så jag börjar slappna av lite grann första barnet.

Vet inte hur mycket ni har berättar om er själva men jag är 86a, bor i göteborg, sambo sen 7 år och jobbar som på lab.

Eftersom jag är nojjig av mig passar jag på att fråga er som är i samma sits. I fredags på midsommar 'skojjade' en person med mig och tog upp mig på sin ena axel (bar mig alltså, där min mage hamnade ner mot hans axel och all min tygnd på magen) han vet inte att jag är gravid. Har inte haft ont eller blödit efter men det kändes obehagligt ändå. Hur mycket tryck tål magen, kan jag släppa oron eller bör jag ringa bm?

Hej och grattis, då är vi precis lika långt gångna (än så länge).
    Jag skulle inte oroa mig så länge det inte gjort ont eller blött. Lillen ligger ju iaf lite skyddad där inne :)
  • Sweetie darling
    dosed skrev 2013-06-24 13:59:03 följande:
    Fick ringa och sjukskriva mig i morse då jag legat däckad i sängen sen 17 igår pga illamående. Hatar att sjukskriva mig då det känns som man "sviker". Men nu måste jag faktiskt tänka på mig själv eller hur? Kan inte röra mig utan att bli kräkfärdig. Förresten, idag är jag i 10+0 säger ni då att ni är i vecka 11 eller 10?
    Tråkigt att höra att du inte mår bra. Jag räknar efter fullgångna veckor och lägger istället till dagarna, som nu är jag i v 10+5
  • Chaplin89

Jag är i v 13 eller 12+1. Alltså har jag gått i 12 fullgågna veckor men är i början av 13 e veckan

• mariafii
    dosed skrev 2013-06-24 13:59:03 följande:

Då är du i v.11
    Fröken Li skrev 2013-06-24 14:01:27 följande:

Välkommen hit,vi är några här från gbg
  • SaraKarla

30maj: jag har precis samma problem som du, yrsel och svimmar nästan osv. Jag har inte ens lågt blodtryck. Men tydligen är det inget att göra åt :-/ vila ofta!

• Towe

jag är i vecka elva. går in i vecka tolv imorgon! mår pyton, haha men att vecka tolv närmar sig känns super.

• popcornplaya

Fröken Li: välkommen, har också bf 7 jan men här går jag in i v.13 imorgon, konstigt....

Det ska inte va farligt med trycket mot magen, speciellt inte nu i början, det är väl skyddat allting.

Svar på tråden BF januari 2014