• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans
    SaraKarla skrev 2013-06-24 09:33:33 följande:
    Det var tidigare i denna graviditet men jag funderade aldrig över det här kan man inte göra privat ul men annars hade jag gjort det rul om ca 6 veckor
    okok, segt att de inte finns privat :/

Men hoppas på att de inte är nått fuffens som pågår :)
    Håller tummarna att de slutar Solig{#emotions_dlg.flower} 
  • SaraKarla

Tack det är bara om jag torkar mig, lite slemmigt och rosa/rött. Har lärt mig att inte googla iaf

• Fjällan

Någon som kan förklara hur foglossning känns?
    Är i vecka 10 och de känns lite tidigt för detta. Men jag har ont/öm i svank ner mot skinkorna. Kan inte sitta länge i samma ställning, får även ont där när jag gått mycket :/

• Tokfrans
    Fjällan skrev 2013-06-24 10:56:10 följande:
    Är i vecka 10 och de känns lite tidigt för detta. Men jag har ont/öm i svank ner mot skinkorna. Kan inte sitta länge i samma ställning, får även ont där när jag gått mycket :/
    som du känner påminner om foglossning ja :)
  • LeaveMeAlone
    Fjällan skrev 2013-06-24 10:56:10 följande:
    Låter typiskt som foglossning. Kan även kännas fram på bäckenet också. Sakta ner tempot och prata med bm om det. Kan vara bra att få hjälp med det tidigt så det inte blir värre. 
  • 30maj

Ja har också ont på samma ställe, jobbar min första dag idag och har mycket ont nu på lunchen när sitter ner:/ höll även på att svimma imorse, pulsen ökade, svartnade för ögonen och ja mådde illa- fick säga att ja inte klarade de och behövde lugna mig lite- jobbigt inom äldrevården då de absolut inte går att sitta ner en sekund mer än planerat, men men.. Allt löste sig och ja åt en banan och drack vatten. Svimmade när ja väntade sonen i v 13 och provjobbade i butik så ja kännde igen de totalt! Mitt blodtryck är alltid lågt.. Kan man prata med bm om detta och få nån hjälp??

• majpan

Gått in i v 12 nu =) Har fått uvi precis som med sonen. Någon som vet hur farligt det är såhär tidigt? Vet att om man får det senare i graviditeten kan det sätta igång förlossningen. Men gäller det även i v 12?

• Malimari
    majpan skrev 2013-06-24 13:16:03 följande:
    Gått in i v 12 nu =) Har fått uvi precis som med sonen. Någon som vet hur farligt det är såhär tidigt? Vet att om man får det senare i graviditeten kan det sätta igång förlossningen. Men gäller det även i v 12?

Tycker mig minnas att man ska behandla när man är gravid. Ring din BM eller vc?
Svar på tråden BF januari 2014