• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • moto
    Tokfrans skrev 2013-06-25 11:33:08 följande:
    nä, du behöver inte ha ett konto :)

Du får kolla runt lite, finns massa serier samt filmer där 
    ja försökte kolla lite men fick upp att jag skulle skapa konto och sånt orkar jag inte med...får kolla igen..
  • 30maj

Jag jobbar i äldrevården och vi har på avdelningen en hel del riktigt tunga brukare som är otroligt krävande för kroppen... Svanken säger emot så fort ja kommer hem och sätter mig:(

• Chaplin89

Ja, KUB gick bra, hade låg risk men fick inte reda på siffror :)

Däremot blev jag framflyttad TVÅ VECKOR!!!! Alltså jag testade negativt på gravtest men positivt på två ägglossningstest den 14 april, enligt beräkningen idag kan det jj inte vara så. Jag måste haft ägglossning runt den 31 mars och blivit gravid då!!! Min menscykel har ju varit helt snurrig så jag har ju inte kunnat räkna efter sista mens osv.

Kan ägglossningstest reagera och ge utslag på hcg hormon också???? Nån som hört talas om det?

Iallafall så är jag idag i v 15 (14+2) och gått in i andra trimestern :) Bebisen var ordentligg luvlig och man såg tydligt händer och fötter, hjärtat slog fint och vi kunde även se hur den rullade runt :)

• Chaplin89

Ja just det, har ju bf den 21/12-13 istället för 4/1-14 men hoppas jag får hänga med i tråden ändå när jag varit med ett tag nu?!

• sagalo

Chaplin89: oj vad lustigt att bli flyttad så pass mycket :) vad kul! Och klart du ska hänga kvar i tråden ändå! Alla godingar kommer ju i slutändan ändå inte födas i januari :)

• sunnydays
    Chaplin89 skrev 2013-06-25 19:03:40 följande:
    Ja just det, har ju bf den 21/12-13 istället för 4/1-14 men hoppas jag får hänga med i tråden ändå när jag varit med ett tag nu?!
    Oj, kul att plötsligt bli bakflyttad typ 2 veckor iställe för framflyttad :) Vilken v är du i nu då?
    Min kommer säkert också i dec, alla i min familj föder tidigt :)
  • dosed
    Chaplin89 skrev 2013-06-25 19:01:58 följande:
    Ja, KUB gick bra, hade låg risk men fick inte reda på siffror :) Däremot blev jag framflyttad TVÅ VECKOR!!!! Alltså jag testade negativt på gravtest men positivt på två ägglossningstest den 14 april, enligt beräkningen idag kan det jj inte vara så. Jag måste haft ägglossning runt den 31 mars och blivit gravid då!!! Min menscykel har ju varit helt snurrig så jag har ju inte kunnat räkna efter sista mens osv. Kan ägglossningstest reagera och ge utslag på hcg hormon också???? Nån som hört talas om det? Iallafall så är jag idag i v 15 (14+2) och gått in i andra trimestern :) Bebisen var ordentligg luvlig och man såg tydligt händer och fötter, hjärtat slog fint och vi kunde även se hur den rullade runt :)

Jag har hört att ägglossningstest blir positiva på hcg hormon så så kan det säkert vara! Grattis:)
  • vilja89

Var på inskrivningssamtal igår. (12+1) Hade gått upp 1,7 kg och hon sa "ja det var inte mycket". Så det är skönt. :)
    Vill hålla mig på den normala kurvan.

Idag har jag sytt de första plaggen till våran bebis. 3 par haremsmuddbyxor! Ska bli matchande bodys till. :) Ska även sy fleeceoveraller tänkte jag. :)
    Vad mer för kläder är bra att ha för vinterbarn? :)

• Tokfrans
    moto skrev 2013-06-25 16:54:54 följande:
    ja försökte kolla lite men fick upp att jag skulle skapa konto och sånt orkar jag inte med...får kolla igen..
    konstigt, har inte behövt skapa nått konto alls på 1 år jag kollat där :/
Svar på tråden BF januari 2014