• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Är jag den enda som går runt å oroar mig för missfall?? Speciellt när jag är på jobbet :/

• Burberry

Alltså; jag som normalt bara bakar en kryddkaka till jul på hela året, har den senaste veckan bakat både rulltårta o drömtårta. Likadant var det när jag väntade twinsen; hemlagat fikabröd allt som oftasts. Förbaskade hormoner som nästan får mig att bli huslig! Vill inte gå upp lika mycket (25kg) denna gång.. Men då jag är så snål.. Ingen annan som reagerar lika under graviditeten?

• Tokfrans
    K87 skrev 2013-06-25 14:07:34 följande:
    Är jag den enda som går runt å oroar mig för missfall?? Speciellt när jag är på jobbet :/
    ne jag gör de med, så fort jag ska gå nånstans eller åka så börjar jag få lite värkar o tror direkt att de är missfall på gång, som jag har nu, nu när vi ska åka till sommar stugan, fett nojig. Är i v.9 så vill inte att de ska hända nått.
  • HimmelHav
    K87 skrev 2013-06-25 14:07:34 följande:

Du är absolut inte ensam... Tänker varje dag att det nog har slutat växa därinne, att nåt är fel, eller att det snart kommer att bli fel om det inte redan är det. Måste bara tipsa om den här bloggen. De har haft svårt att bli med barn, och hon är äntligen graivd. Hon skriver inte så många inlägg, men de hon skriver är helt fantastiska - både om vägen dit och om väntan med barnet i magen!! fridagro.blogspot.se/
  • K87

Jag jobbar i kök å ibland är det ju tungt att bära disk-korgar med disk å sånna saker, är i v.10-11 :) så orolig konstant, fast en bra sak är väl att man mår illa ;)

• K87

Men det är väl säkert ingen fara så länge kroppen inte säger ifrån :)

• sunnydays
    Burberry skrev 2013-06-25 14:20:00 följande:
    Alltså; jag som normalt bara bakar en kryddkaka till jul på hela året, har den senaste veckan bakat både rulltårta o drömtårta. Likadant var det när jag väntade twinsen; hemlagat fikabröd allt som oftasts. Förbaskade hormoner som nästan får mig att bli huslig! Vill inte gå upp lika mycket (25kg) denna gång.. Men då jag är så snål.. Ingen annan som reagerar lika under graviditeten?
    Jag skulle behöva bli lite huslig jag med. Får absolut ingenting gjort nu.
  • Towe
    K87 skrev 2013-06-25 14:26:15 följande:
    Jag jobbar i kök å ibland är det ju tungt att bära disk-korgar med disk å sånna saker, är i v.10-11 :) så orolig konstant, fast en bra sak är väl att man mår illa ;)
    jag har dock fått lära mig att det inte är farligt att bära som gravid, det är liksom bara bara sämre för kroppen och det är ju dåligt. men det ska inte vara någon fara att bära för barnet. men om du är för orolig så prata med din barnmorska. :)
  • mariafii
    K87 skrev 2013-06-25 14:26:15 följande:

Ska inte vara någon fara. I mitt jobb så bär jag tunga färgburkar och kartonger. Jag tror magen känns mer för att du kanske stressar och är igång men barnet är ju skyddat där inne. Hade varit värre om du var boxare då kanske det hade varit farligt
  • K87

Tack :) då behöver jag inte vara orolig :) ska till bm på fredag med sambon för inskrivningsmöte :) ska passa på att fråga henne då :)

Svar på tråden BF januari 2014