• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Jag är nu i v 15 (14+2) och läste faktiskt precis att KUB bara kunde utföras fram tom v13+6 men det sa dom inget om på ultraljudet??!!

• moto
    Tokfrans skrev 2013-06-25 20:58:01 följande:
    konstigt, har inte behövt skapa nått konto alls på 1 år jag kollat där :/

Vad klickar du på? Det står ju avsnitt 12 jättemånga ggr tex!? Och jag får upp olika slags rutor där jag ska registrera mig på allt jag klickar på! Kan du ta en skärmdump och lägga upp för jag fattarverkligen inte och jag gillar ju "föda-barn-program" :)
  • SaraKarla

Imorse var vänster sida av magen hård som en boll, var verkligen en kula som buktade utåt... Det satt i jättelänge och jag kände den jätteväl verkligen... Någon annan som känt så?

• Chaplin89

Ja jag har haft en sån kula två gånger när jag vaknat!! Men den har försvunnit efter jag kissat. Kulan är ju för högt upp för att vara livmodern så jag vet inte vad det kan vara? Urinblåsan??

• Malimari

Ja, urinblåsan kan svullna rejält nu och den trycks ju ut lite mer iom att allt omordnas därinne :P Blir också jättespänd när urinblåsan är full =)

• Blårosa

Hej hej vad roligt men en till tråd för BF januari 2014 :) jag är i vecka 12 (11+3) :). Jag har varit på del 2 av inskrivningen och jag har inte behövt väga mig alls. Inte på del 1 också. Barnmorskan frågade min vikt och jag sa att jag var osäker och sa kanske detta (en siffra) och så skrev hon in det i datorn och sen inte mer med det... Varför är det så viktigt med vikt kontroll?

• mariafii
    Blårosa skrev 2013-06-26 08:34:08 följande:
    Hej hej vad roligt men en till tråd för BF januari 2014 :) jag är i vecka 12 (11+3) :). Jag har varit på del 2 av inskrivningen och jag har inte behövt väga mig alls. Inte på del 1 också. Barnmorskan frågade min vikt och jag sa att jag var osäker och sa kanske detta (en siffra) och så skrev hon in det i datorn och sen inte mer med det... Varför är det så viktigt med vikt kontroll?

Är nog mest för att se att man följer kurvan ok. Börjar man gå upp massor så försöker dom prata mer om vikten av att äta nyttigare så man inte får graviditetsdiabetes och går du ner i vikt så håller dom också lite koll
  • mariafii

Jag var ute och joggade igår men gud va flåset börja tidigt. Men det gick iaf och kändes bra men måste verkligen lyssna extra på kroppen

• Blårosa
    mariafii skrev 2013-06-26 09:22:03 följande:
    Jag var ute och joggade igår men gud va flåset börja tidigt. Men det gick iaf och kändes bra men måste verkligen lyssna extra på kroppen

Ja okej, det verkar vara så olika för alla :) Ja, jag var ute och joggade igår efter ett litet uppehåll och jag märkte en skillnad :/ jobbigt att förlora kondisen så fort.
  • mariafii
    Blårosa skrev 2013-06-26 09:27:16 följande:

Ja okej, det verkar vara så olika för alla :) Ja, jag var ute och joggade igår efter ett litet uppehåll och jag märkte en skillnad :/ jobbigt att förlora kondisen så fort.

Ja precis jag har också haft ett litet uppehåll och nu känns det nästan som det gjorde för mig många år sen då jag började jogga :P Men jag är riktigt taggad redan nu på att fortsätta med träningen när den lille är född :)
Svar på tråden BF januari 2014