• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Miaed
    c4trin skrev 2013-06-26 14:10:01 följande:
    Hur mycket kostar privata UL på de olika ställena? Här i Skåne går de på 1000 kr, vilket jag tycker e mycket pengar!!
    Jag ska gå på Mama mia i Kista, Stockholm, 500 ville dom ha där.. men det var lite skumt för på samma ställe men på andra orter skilde sig priset.. Dom ska finnas i Malmö också, gå in och kolla på deras hemsida =)
  • mariafii
    Blårosa skrev 2013-06-26 16:47:51 följande:

Synd att det är så, bekvämt och göra som från, jo och idag är det såååååå skönt så blev en mil idag :) vi alla kan klappa oss själva på axeln och säga bra gjort hehe :)

Ja jag är sugen på att ut lite idag också. Fast jag är inte riktigt lika duktig som dig som gör milen :)
  • sagalo

Vilken skillnad det är på pris på ul! Här i Umeå skulle det kosta 800 tror jag det var.. Kändes lite för saftigt så jag får snällt vänta till v 20. 500 eller under hade jag nog kunnat tänka mig att betala :)

• Miaed
    sagalo skrev 2013-06-26 17:32:49 följande:
    Vilken skillnad det är på pris på ul! Här i Umeå skulle det kosta 800 tror jag det var.. Kändes lite för saftigt så jag får snällt vänta till v 20. 500 eller under hade jag nog kunnat tänka mig att betala :)
    På andra mottagningar i Stockholm tar de 900 och uppåt, så verkligen olika. Ja, 500 betalar vi, får ju veta att allt är som det ska! 
  • MammaMys

Hej. Har bf 10 januari. Har fått göra UL x flera på grund av blödningar. Är nu i v.12, Allt har sett bra ut, tack och lov och jag blöder ej mer. Fick dock ett missfall 3 månader innan jag plussade för denna graviditet. Mitt enda missfall. Nu ser det ut att gå bättre. Har blödit under alla mina graviditeter och fått friska barn förutom missfallet då..

Känns länge kvar till januari..men jag har att göra under tiden med alla mina andra barn m.m.

Lycka till alla andra som ska få smått efter jul.    

• Miaed
    MammaMys skrev 2013-06-26 17:55:06 följande:
    Hej. Har bf 10 januari. Har fått göra UL x flera på grund av blödningar. Är nu i v.12, Allt har sett bra ut, tack och lov och jag blöder ej mer. Fick dock ett missfall 3 månader innan jag plussade för denna graviditet. Mitt enda missfall. Nu ser det ut att gå bättre. Har blödit under alla mina graviditeter och fått friska barn förutom missfallet då..

Känns länge kvar till januari..men jag har att göra under tiden med alla mina andra barn m.m.

Lycka till alla andra som ska få smått efter jul.    
    Håller tummarna för att allt ska fortsätta vara bra! :)
  • mariafii

Någon här som redan tänkt på bedövning vid förlossningen. Vissa här har ju redan barn hur gjorde ni eller ska göra?

• verkar

JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.

Ursäkta min dyslexi
  • Wilmis07
    mariafii skrev 2013-06-26 19:13:53 följande:
    Någon här som redan tänkt på bedövning vid förlossningen. Vissa här har ju redan barn hur gjorde ni eller ska göra?
    Jag badade lääänge och sen blev det lustgas för hela slanten. Det är mitt mål denna gången också. Jag hade en superbra förlossning,tog 7 timmar sen var hon ute
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.
    Grattis!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden BF januari 2014