• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.
    Men grattis! Vad roligt, chockad du måste ha blivit :)

• sunnydays

Var in hos läkaren på mama mia och kollade på lillen idag. Den hoppade med hela kroppen och huvet samtidigt några gånger, såg verkligen ut som den tog i :) Så sträckte den ut vänsterbenet helt. Hon passade på att kolla nackspalten också, den var smal och fin. Så går jag in i v 13 idag :)

• Burberry

Verkar: va kul med tvillingar! Du har många härliga år att se framemot, otroligt kul se vilken trygghet o samhörighet tvillingarna har (är själv mamma till två fyraåringar). Förbered dig dock på mycket uppmärksamhet när du sedan börjar röra dig med två bebisar; omöjligt handla mat eller kläder utan att någon trevlig främling börjar prata Tvillingar är verkligen dubbellycka!

• verkar

Stämmer det att de alltid sätter igång tvilling graviditer i v 38 ?

Ursäkta min dyslexi
  • sagalo

Mariafii: Jag fick epidural förra gången men det satte fel och verkade inte som den skulle, så lustgas blev egentligenden enda bedövning jag hade. Vill helst inte ha epidural denna gång eftersom jag bara fick problem med den.. Kunde inte gå på ett tag efteråt. Men får se, risken att det ska gå snett igen är väl liten :) Men tyckte jag klarade mig bra med bara lustgasen ändå! För jisses vad trevligt det var med lustgas :p

• dosed

Jag blev igångsatt så fick starka men meningslösa värkar direkt, fick då lustgas men den gjorde mig mest snurrig. Var öppen 3 cm i typ 5 h men fick sen epidural då de såg hur jobbigt jag hade och den var underbar! I en timme hann den verka sen var han ute :) epidural tar ju inte bort krystvärkarna så då gjorde det ju sjukt ont igen men den gjorde att jag fick chans att slappna av och det var ju tydligen vad jag behövde eftersom jag sedan öppnade mig 7 cm på en timme

• Mymemlan

Nu har hela familjen (jag, sambo och son) hört bebisens hjärtljud via angelsounden :) vi har lyssnat lite innan men inte hört, så nu gick det. :D hördes tydligt och även fast man höll på samma ställe flyttade den sig så man fick flytta efter. Spännande! :) vecka 13 (12+0)

• dosed

Fick dock knäppa biverkningar av epiduralen, pirrade i hela kroppen som när en fot sover samt att halva sidan av kroppen var varm och andra iskall men det gick över sen

Svar på tråden BF januari 2014