• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.

Herre gud, grattis i massor!!!!!!!!!!!
  • SaraKarla

Usch å fy för denna yrsel, vissa dagar går man ju runt på moln hela tiden och får hålla i sig... Borde det inte lugna ner sig snart?!!!!

Annars känns det bra för magen börjar bli så stor nu!    

• Linis8

Vi blir bjudna på smågråtstårta i morgon på jobbet, vågar man äta det?

• SaraKarla
    Linis8 skrev 2013-06-26 20:31:04 följande:

Å vad gott, det åt jag massor av med första barnet, hade cravings på det. Varför skulle man inte våga det?
  • sunnydays
    Linis8 skrev 2013-06-26 20:31:04 följande:
    Ja. Är det rökt eller gravad lax på så är det ju bara pilla bort det :)
  • winterlong
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.
    Grattis! Kul att vi är flera som väntar twins :)
  • mariafii

Grattis :) hur känns det?
  • verkar
    Burberry skrev 2013-06-26 19:28:31 följande:
    Verkar: va kul med tvillingar! Du har många härliga år att se framemot, otroligt kul se vilken trygghet o samhörighet tvillingarna har (är själv mamma till två fyraåringar). Förbered dig dock på mycket uppmärksamhet när du sedan börjar röra dig med två bebisar; omöjligt handla mat eller kläder utan att någon trevlig främling börjar prata Tvillingar är verkligen dubbellycka!

Det låter fantastiskt
    Ursäkta min dyslexi
  • mariafii

Ja för frågan är ju vad som är bäst och vilka biverkningar som kommer om man tar sprutan

Svar på tråden BF januari 2014