• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LinaThulin

Har oxå haft storlek 50 till mina barn, hade tom någon body i storlek 46 till yngsta sonen på bb, han vägde 3.0 och äldre sonen 3,6 kg

• Siran

Har en body i stl 50 hemma, den är ju sååå liten. Svårt att tänka sig att lilla plutten kommer vara så liten (fast den är ju iofs mycket mindre nu) :) Så gulligt Hjärta

• Veronica76
    Endag skrev 2013-07-04 10:11:31 följande:
    I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    

En här iaf, blir 37 i år och väntar andra barnet.

Lite nervös dock inför mkp på måndag då vi inte fick så bra resultat på kub igår, hoppas på att vi får syskon till vår son i januari,

• Krissie74

Jag är 38, väntar tvillingar efter ivf behandling och är i v.10+3. :)

Endag skrev 2013-07-04 10:11:31 följande:
    Idag är jag i vecka 12 !

Känns faktiskt som en lättnad för man vet ju att missfall minskar betydligt. Nu hoppas man bara att allt står rätta till där inne  . Ul om ca 2 veckor. 

I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    

• LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-07-03 23:38:10 följande:
    Www.Banggood.com gratis frakt. Finns lite barngrejer, men dom har allt möjligt, här köper jag nageldekorationer egentligen. Men det finns flera saker till barnet jag ska köpa där :) www.babymallonline.com Detta är sidan med billiga bröstpumpen, väldigt billigt med bodys m.m 5 pack för 10-15$ jätte billig :) Har tyvärr inte kollat frakten ännu. Håller på kollar upp flera stycken nu, vill ni jag ska skriva dom här sedan näringar hittar något riktigt bra? Det brukar vara litet sortiment men det gör mig inget då man kan spara så mycket pengar :) Skriv till mig om ni vill ha fler sidor :)
    Tack för tipsen, ska kolla in!
    Roligt att handla lite där inte precis alla andra handlar också. De fysiska butikerna i sverige må ha fina saker men alla har ju samma :P  
  • Flikkan

12+0 idag!!
    Äntligen!
    Är påväg till barnmorskan nu på inskrivning äntligen!
    Har nämligen bytt bm igår.

• LeaveMeAlone

Ser att det pratas om att känna av bebisen. Förra graviditeten kände jag av första sprattlet i v 17. Nu tycker jag mig ha känt av lite liknande rörelser i dagarna. Idag går jag in i v 13. De sägs ju att man ska känna det tidigare när det är andra barnet.

Apropå kläder så är det väl 50/56 som räknas som standard. Tror det är bra att satsa på. Vi får stora bebisar i min familj men han var större än vad jag räknat med. De kläder jag hade med till bb i storlek 50 vart  3/4 långa i både armar och ben. Men han var som sagt rätt stor. 56cm och 4555g. Inte precis en medelbebis :)  Får man en större eller mindre bebis kan man komplettera efterråt. Större skadar ju iaf aldrig iom att de växer i de kläderna.

• Tokfrans

min mage har inte växt nått tycker jag :P
    Går in i v.11 imorgon.

Kan de va för jag gått ner i vikt efter man mått illa osv? gick ner från 63 till 57.4 Förvånad

• c4trin
    Tokfrans skrev 2013-07-03 15:29:57 följande:
    upptäckte brunblodig färg i trosan. Har inte ont ( än så länge)
    Bör jag vara orolig? Obestämd

Jag har hört att bruna flytningar är inte farliga alls, de e gammalt blod. Om man får färskröda flytningar (och inte bara en gång) så bör man kontakta gyn/BM.
Svar på tråden BF januari 2014