• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Måste fråga en sak.. Jag jobbar som sommarvikarie på hemtjänsten nu och jag har av misstag tagit i mediciner (piller) som man ej ska ta med bar hand (man måste ha handskar) och detta är speciellt farligt om man är gravid. Detta har jag gjort mer än en gång men inte så många ggr. Är det farligt tror ni???

• Miaed
    SaraKarla skrev 2013-07-04 11:31:26 följande:
    Måste fråga en sak.. Jag jobbar som sommarvikarie på hemtjänsten nu och jag har av misstag tagit i mediciner (piller) som man ej ska ta med bar hand (man måste ha handskar) och detta är speciellt farligt om man är gravid. Detta har jag gjort mer än en gång men inte så många ggr. Är det farligt tror ni???
    Har du tvättat och spritat händerna efteR?
  • LinaThulin

Någon mer som har sammandragningar ? Börjar bli lite orolig. Känns inte alls bra, känner inte igen att jag kännt av det så här tidigt från tidigare graviditeter :/

• SaraKarla

Ja, sist gång gjorde jag det omedelbart när jag såg att de inte skulle tas med bar hand och vi spritar ju händerna efter varje besök så jag är ganska säker på att jag gjort det andra gånger också, men helt 100 är jag inte

• Miaed
    SaraKarla skrev 2013-07-04 11:33:29 följande:
    Ja, sist gång gjorde jag det omedelbart när jag såg att de inte skulle tas med bar hand och vi spritar ju händerna efter varje besök så jag är ganska säker på att jag gjort det andra gånger också, men helt 100 är jag inte
    Jag har noll koll på sånt, men ring Vårdguiden :) dom kan ju svara per telefon om dom tror allt är lugnt eller om de anser att du bör besöka en läkare
  • c4trin
    LinaThulin skrev 2013-07-04 11:33:03 följande:
    Någon mer som har sammandragningar ? Börjar bli lite orolig. Känns inte alls bra, känner inte igen att jag kännt av det så här tidigt från tidigare graviditeter :/
    Jag hade för några veckor sedan när jag var superstressad.. Det gick dock över så fort jag slappnade av. Har inte haft på några veckor nu... Du kanske ska ringa till din barnmorska och fråga om råd? Tror att det är ganska vanligt men e inte säker.
  • LeaveMeAlone
    LinaThulin skrev 2013-07-04 11:33:03 följande:
    Jag har fått sammandragningar på jobbet vid ett par tillfällen. Vad jag förstått det som så är sammandragningar inget att oroa sig för sålänge de inte är smärtsamma.  Visst känns det obehagligt när det drar ihop sig och blir hårt i magen men det är väl egentligen bara livmodern som övar sig?
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-07-04 11:31:26 följande:

Det är nog ingen fara men man ska inte handskas med tabletter sådär över huvud taget. Det är därför man använder skedar eller häller ner tabletten i koppen direkt när man jobbar på sjukhuset om man inte har handskar på. Gör det till en vana att aldrig hanskas med tabletter oavsett vad det är.
  • Baby2014

Någon som vet om det finns bröstpumpar på förlossningen/bb som man kan låna för att pumpa ur råmjölk? Känns onödigt att köpa en.

Svar på tråden BF januari 2014