• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

50 har jag haft med till bb. 56 har dom drunknat i. Mina vägde 3,8 och 3,5 och var båda 51 cm.

Overall hade vi med en 56 med andra barnet, hahaha fick åka och köpa strl 50 då hon drunknade i 56.

Sen växer dom snabbt ur strl 50 så det behövs inte så många plagg.

• Veronica76
    Siran skrev 2013-07-04 09:31:24 följande:
    Ni som har varit med innan, vilken storlek i kläder har ni haft till era nyfödda? Förstagångsmamma som vill handla kläder ;)

Vi hade 50/56 till vår son. 
  • popcornplaya

Beställde en gravidkudde idag. Nått jag saknat dom andra graviditeterna men aldrig fått tummen ur att köpa.

• syskonlängtan14

Vi hade stlk 50 men sonen som vägde 3050 drunknade i dem. Men min mamma köpte ett par esprite kläder som var 50 och dem satt jätte fint. 

• Endag
    popcornplaya skrev 2013-07-04 09:59:13 följande:
    Beställde en gravidkudde idag. Nått jag saknat dom andra graviditeterna men aldrig fått tummen ur att köpa.

Vad är det för nåt? :)
  • Siran

Tack :) Får satsa på att blanda lite 50 och 56 till början då kanske? 

• londonsvenska

Vi hade köpt storlek 56 då vi trodde bebisen skulle vara stor, men hon fick ha storlek 40 från polarn och pyret som mamma skickade från Sverige!! Elise föddes 5 veckor tidigt och vägde 2,4 kg!

• Endag

Idag är jag i vecka 12 !
    Känns faktiskt som en lättnad för man vet ju att missfall minskar betydligt. Nu hoppas man bara att allt står rätta till där inne Glad . Ul om ca 2 veckor. 

I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    

• LinaThulin

Någon som testat olika test för att se om ni väntar en pojke eller flicka ?
    Jag tror inte att de är så väldigt tillförlitliga med kul att prova iaf.
    Testade med bikarbonat imorse och det skulle enligt resultatet vara en tjej jag väntar. Men jag själv tror att jag väntar en pojke.

Ingen annan som testat något eller kan tipsa om olika test ?

Svar på tråden BF januari 2014