• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Någon frågade vad en gravidkudde är. Det är en stor och lång kudde som man kan ha som stöd under magen och mellan benen när man sover. För jag kan lova att man inte sover skönt mot slutet av graviditeten och förr har jag bullat upp med vanliga kuddar men dom har en tendens att försvinna på natten.

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-07-04 15:24:44 följande:
    Någon frågade vad en gravidkudde är. Det är en stor och lång kudde som man kan ha som stöd under magen och mellan benen när man sover. För jag kan lova att man inte sover skönt mot slutet av graviditeten och förr har jag bullat upp med vanliga kuddar men dom har en tendens att försvinna på natten.
    Gud vad skönt. Vart köper man sådana?
  • JohannaOo
    popcornplaya skrev 2013-07-04 15:24:44 följande:
    Åååh! VART köper jag denna?? Det visste jag inte ens fanns, och jag VET att man inte sover på slutet!
  • popcornplaya

Jag beställde min från ellos men det finns massa olika ställen att köpa på och många varianter. Googla gravidkudde.

• SaraKarla

Haha, jag hade inga problem att sova som gravid men förstår givetvis att det är individuellt!

• 84Johanna

Snälla, vi behöver väl inte dra upp detta med att amma eller inte amma i denna tråden. Alla tycker vi olika och så kommer det alltid vara.

Elin 101016
  • Flikkan

Nu är jag färdig hos BM!
    3 rör med blod. Höll på svimma och 3 rör med urin.
    Extremt Lågt blodvärde!
    Fått järntabletter skall komma tillbaka om 2 veckor och kolla om det är någon förbättring!
    På akuten hade dom redan skrivit på mig att jag hade lågt men sa inget till mig då, riktigt dåligt! Så piggare kanske jag blir nu!

• johanna24

Är det någon här som har ont eller haft ont bara på en sida? Jag har ont på höger sida. Fattar inte vad det är. Har gjort urin test det fanns inga bakterier. Är detta normalt? Jag är riktig orolig !! Jag kan inte åka in till KK och göra ultraljud för de tar bara akuta fall. Är i v 7+3

• Siran
    johanna24 skrev 2013-07-04 17:10:04 följande:
    Är det någon här som har ont eller haft ont bara på en sida? Jag har ont på höger sida. Fattar inte vad det är. Har gjort urin test det fanns inga bakterier. Är detta normalt? Jag är riktig orolig !! Jag kan inte åka in till KK och göra ultraljud för de tar bara akuta fall. Är i v 7+3

Jag har lite ont på båda sidorna, men mest på vänster. Har börjat få ont när jag är ute och går med hunden. Känns som vänster ben låser sig lite ibland och det gör ont i höftbenet och upp i magen. Nån som vet vad det är? Ligamenten?
  • Mymemlan

Idag har jag känt bebisen! Helt säkert denna gång, kan ha gjort det innan :) Sprattlade till några gånger nån cm under naveln, som en fisk! :D 

Svar på tråden BF januari 2014