• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    LinaThulin skrev 2013-07-04 12:35:35 följande:
    Tack för svar. Vill ringa och fråga någon men vet inte vart jag ska ringa. Min BM har ingen telefon tid nu. Här på BB kan man låna pump så länge man är inskriven och vill man ha med den hem kan man hyra den.

Tack, behöver den bara under första dygnet. Ska kolla hur det ligger till i mitt län.
  • Kramardig

Baby2014: Det finns bröstpumpar som man får låna men vet inte hur många det brukar finnas. Varför vill du ha bröstpump?

• Baby2014
    Kramardig skrev 2013-07-04 13:29:39 följande:
    Baby2014: Det finns bröstpumpar som man får låna men vet inte hur många det brukar finnas. Varför vill du ha bröstpump?

Jag vill pumpa ut råmjölk till barnet
  • Kramardig

Till BB hade vi bara en body i strl 56 resten var 50 och just då var nog dom också lite stora. Sonen vägde 3810 och var 51, 5 lång.

• Kramardig

Baby2014: Har du tänkt ge råmjölken på flaska för att sedan ge ersättning? Bara nyfiken när du vill ha pump.

• Potatis

Tips om man vill beställa saker och vagnar lite billigare från Tyskland: kiddies24. Ett par vänner beställde därifrån och det var väldigt smidigt! Vi ska ev beställa en brio go med tillbehör därifrån :)

• LeaveMeAlone
    Baby2014 skrev 2013-07-04 13:22:21 följande:

För att barnet ska ha det?
    Jo så långt är jag med. Visste bara inte att man brukade pumpa det. Använde aldrig någon pump själv förutom när jag skulle pumpa ut och pappan skulle mata och har dålig koll på hur andra gjort med sin amning. 
  • sommar79
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:17:02 följande:
    Jag har också BF i januari, de 20:e. Idag går jag in i vecka 12, tycker tiden har gått snigellångsamt fram tills nu, hoppas alt illamåendet ska avta..kräks nästan varje dag..och är konstant yr!
    Förresten, ska ni ta reda på kön? Eller hur tänkte ni kring det..detta är mitt första barn..jag är jättenyfiken men samtidigt kan jag hålla med min man om att det är en överraskning att vänta ...hur ska ni göra?

Jag har med BF 20 jan! :)
  • popcornplaya

Antar att man pumpar ut råmjölken om man inte vill amma men ändå tycker att det är bra om bebisen får i sig den viktiga råmjölken.

Svar på tråden BF januari 2014