• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Veronica76
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:15:35 följande:
    Någon som vet om det finns bröstpumpar på förlossningen/bb som man kan låna för att pumpa ur råmjölk? Känns onödigt att köpa en.

I Sthlm finns det iaf så man kan hyra
  • LeaveMeAlone
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:15:35 följande:
    Någon som vet om det finns bröstpumpar på förlossningen/bb som man kan låna för att pumpa ur råmjölk? Känns onödigt att köpa en.
    Varför pumpar  man ut råmjölk? Aldrig hört talas om det.
  • LinaThulin

Tack för svar. Vill ringa och fråga någon men vet inte vart jag ska ringa. Min BM har ingen telefon tid nu.

Här på BB kan man låna pump så länge man är inskriven och vill man ha med den hem kan man hyra den.

• popcornplaya

På bb har dom bröstpumpar. Jag var tvungen att pumpa en del första dagarna sist för att få igång allt.

• SaraKarla
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:11:18 följande:

Det är nog ingen fara men man ska inte handskas med tabletter sådär över huvud taget. Det är därför man använder skedar eller häller ner tabletten i koppen direkt när man jobbar på sjukhuset om man inte har handskar på. Gör det till en vana att aldrig hanskas med tabletter oavsett vad det är.

Okej, tack för tipset. Men då är det väl ingen idé jag ringer och rådfrågar? Det finns väl inget att göra nu ändå, kan det verkligen ha påverkat bebisen? Detta hände för flera dagar sedan men har tänkt på det mer och mer, i början tänkte jag inte alls på det. Men det var en kollega som sa att vi gravida ska absolut inte ta i dessa piller!
  • Baby2014
    popcornplaya skrev 2013-07-04 12:36:28 följande:
    På bb har dom bröstpumpar. Jag var tvungen att pumpa en del första dagarna sist för att få igång allt.

Ok tack för tips!
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-07-04 12:46:42 följande:
    Okej, tack för tipset. Men då är det väl ingen idé jag ringer och rådfrågar? Det finns väl inget att göra nu ändå, kan det verkligen ha påverkat bebisen? Detta hände för flera dagar sedan men har tänkt på det mer och mer, i början tänkte jag inte alls på det. Men det var en kollega som sa att vi gravida ska absolut inte ta i dessa piller!

Det finns nog inget de kan göra men känns det bättre för dig så ring så kan de kanske lugna dig så att du slipper tänka på det. Att du tagit i dom några ggr är nog ingen fara, det är nog större fara när man handskas med dom dagligen.
  • SaraKarla
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:49:21 följande:

Det finns nog inget de kan göra men känns det bättre för dig så ring så kan de kanske lugna dig så att du slipper tänka på det. Att du tagit i dom några ggr är nog ingen fara, det är nog större fara när man handskas med dom dagligen.

Jag ringde nu ändå till rådgivning och de sa att det inte var någon fara och inget att tänka på, mer än att använda handskar i fortsättningen!
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-07-04 13:08:04 följande:
    Jag ringde nu ändå till rådgivning och de sa att det inte var någon fara och inget att tänka på, mer än att använda handskar i fortsättningen!

Härligt!
  • Baby2014
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-04 12:29:54 följande:
    Varför pumpar  man ut råmjölk? Aldrig hört talas om det.

För att barnet ska ha det?
Svar på tråden BF januari 2014