• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Jag hade väldigt ont på höger sida av magen när jag var i vecka 7 faktiskt. Var inne på KK och de hittade en förtjockning av magväggen som trycker på min äggstock nu när livmodern växer och allt ändrar form. De sa att om jag fick feber så skulle jag in och undersöka så det inte var blindtarmen men det har jag inte fått.. Man brukar ha sånna små abnormiteter tydligen och de är totalt ofarliga. Om du har jätteont hade jag nog ringt KK och frågat iaf (kände mig inte lugn förrän jag sett det lilla hjätat slå på vul den gången).

• vartjagängår
    84Johanna skrev 2013-07-04 16:47:41 följande:
    Snälla, vi behöver väl inte dra upp detta med att amma eller inte amma i denna tråden. Alla tycker vi olika och så kommer det alltid vara.

• Endag
    84Johanna skrev 2013-07-04 16:47:41 följande:
    Snälla, vi behöver väl inte dra upp detta med att amma eller inte amma i denna tråden. Alla tycker vi olika och så kommer det alltid vara.

Bra tanke.
  • Endag

Kul att ni är några till här som är över 35 år. Själv är jag 38 år. Väntar mitt andra barn. Första barnet är 5 1/2 år. Känner denna gång att jag är mer orolig inför allt.

• Kramardig

84Johanna: Jag tror inte att någon har ifrågasatt Bebis2014 om hon ska amma eller inte utan mer nyfiket frågat varför hon vill pumpa ut råmjölken. Men jag antar nu att det är som Popcornplaya skrivit.

Jag gav själv ersättning åt min son efter ett tag så jag är absolut inte emot det!

• Kramardig

Ska tillägga att det finns förstföderskor här i tråden som kanske blir fundersamma om man SKA pumpa ut den. Bara en tanke.

• Baby2014

Jag ska inte amma eftersom jag är surrogatmamma och barnet inte är mitt. Men vi har kommit överrens om att barnet behöver råmjölken.

• verkar
    Baby2014 skrev 2013-07-04 22:06:22 följande:
    Jag ska inte amma eftersom jag är surrogatmamma och barnet inte är mitt. Men vi har kommit överrens om att barnet behöver råmjölken.

Det förklara saken.
    Ursäkta min dyslexi
  • Tururu
    Endag skrev 2013-07-04 10:11:31 följande:
    Idag är jag i vecka 12 !
    Känns faktiskt som en lättnad för man vet ju att missfall minskar betydligt. Nu hoppas man bara att allt står rätta till där inne Glad . Ul om ca 2 veckor. 

I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    
    Jag fyller 39 om 3 veckor och väntar mitt första barn... Är i v 11+0 tror jag man säger... Jag har fullt sjå att försöka sätta mig in i allt för jag hade inte en tanke på barn för 2 månader sedan! Helt oplanerat och oväntat och är fortfarande i förnekandestadiet och har knappt varit inne på någon site eller googla något ännu.
  • c4trin

Då blir det en spännande omställning för dig. Du har tid att vänja dig, hoppas allt känns bra! :D

Svar på tråden BF januari 2014