• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Nej, jag har ju inte speciellt ont. Lite lättare mensvärk som jag haft förr också. Det är väl det som gör att jag känner liiite hopp iaf. Men samtidigt har jag några bekanta som aldrig hade ont alls vid missfall, bara blod..

• JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-07-08 06:44:41 följande:
    Jahapp.. åkte aldrig in igår då jag tänkte att vi väntar till idag. Hoppades på att det hade slutat blöd men när jag satte mig på toa kom det färskt blod igen.

Lite senare skulle jag spy på morgonen som vanligt och då kommer det lite blod. Ringde 1177 men det ska tydligen inte vara någon fara och angående blödningen ska jag ringa till BM sen när dom öppnar.

Bara och vänta nu då.. jag orkar inte skrapas! Vill inte!
    Jag har fått två missfall det senaste året. Vid båda tilfällena har det kommit blod och KLUMPAR, och det har gjort ont i magen, som riktigt kraftig mensvärk. Om du bara blöder och inte har klumpar/ont så tror inte jag det är någon fara faktiskt. Jag låg i fosterställning för att jag hade så ont.

Denna graviditet har jag blödit också, fram till vecka 11 ungefär. Då har det varit som du beskriver, blod när man torkar sig efter toabesöket och lite torkat i trosan. Men efter ultraljud har man sett att det beror på sköra slemhinnor efter tex sex... Och min bebis mår fortfarande bra nu i vecka 15+5
  • JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-07-08 07:33:15 följande:
    Nej, jag har ju inte speciellt ont. Lite lättare mensvärk som jag haft förr också. Det är väl det som gör att jag känner liiite hopp iaf. Men samtidigt har jag några bekanta som aldrig hade ont alls vid missfall, bara blod..
    men fick de missfall såhär sent i graviditeten? Jag fick mitt senaste missfall i vecka 9, det gjorde jätteont och man kände när själva bebisen kom ut. det var en stor klump. Kan tänka mig att det inte känns/märks lika mycket tidigare i graviditeten dock.
  • mariafii

Kramar dig- Hoppas verkligen att det inte är någon fara. Kram

Jag går idag in i v.13 vilket känns skönare för nu har jag iaf nått en milstolpe 

• SaraKarla

Kramardig: tycker också du ska åka in! Hoppas allt går bra...

Har plötsligt fått mensvärk och ont nederst i ryggen...är det växtvärk eller? Inte haft mensvärk på många veckor, är i vecka 15 nu

• Burberry

Vecka 13 idag. Kub-ultraljud, allt såg fint ut, bebisen sparkade friskt på.

Ni pratar om blödningar. Jag blödde ju i två veckor (v7-9), t.o.m. störtblödning vissa gånger (en binda på femton minuter en gång), så en blödning betyder inte direkt missfall, många blöder ju under graviditet. Men man bör nog ta ett extra ultraljud så man ser vad som är orsaken. Men tror faktist inte det är missfall, man brukar nog känna ifall det är missfall, speciellt så här sent.

• Veronica76

Precis gjort mkp och det gjorde som tur var inte ont men obehagligt.
    Hoppas nu på att provsvaret inte dröjer allt för länge....

• Mymemlan

Nu blir det vila en vecka för mig. Går in i vecka 15 på onsdag och har fått sammandragningar vid stress och ansträgning. Jobbigt psykiskt då jag fick problem med det i vecka 26 med sonen och började öppna mig i vecka 32 så känns inte kul med det nu.. :( inte iochmed missfallet i mars heller.

Svar på tråden BF januari 2014