• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Jag vet faktiskt inte, fick brev om att börja i vecka 20. Tänkte fråga min BM när jag träffar henne om 2 veckor. Tyckte också det var konstigt att jag skulle vänta. Tänkte att om allt ser bra ut på tisdag ska jag börja med dem innan

• Malimari

Man börjar i vecka 20 för det är runt den tiden kroppen tar från dina depåer och dåbehöver man fylla på

• Malimari

Om man ligger lite i underkant sen innan, inte alla som måste äta järn under graviditeten.

• verkar

Precis klar på KUB fick låg risk på båda för de sjukdomarna, känns bra. De följer sina egna kurvor fint (den ena lite mindre än den andra). De flyttade BF till 13 jan istället för 10 jan. Bm såg inga Lombard tecken bara en moderkaka och kanske en tunn tunn skiljeväg. Vilket tyder på enäggs Så jag kommer få gå på sjukhuset tills vet med all säkerhet vet.

Ursäkta min dyslexi
  • LeaveMeAlone
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-05 13:03:29 följande:
    Att ha en kudde mellan knäna hjälpte mig på natten med sonen. hade jag inte den där så hade jag svårt att gå på morgonen. Fick tipset av läkaren när jag blev halvtidssjukskriven.
    Jag har provat det men sparkar bara iväg det så fort jag somnat. Funderar starkt på att köpa en sån där gravidkudde som det skrevs om :) Idag fick jag låna ett stödbälte av en kompis också som kändes väldigt skönt.
  • Josefine02

Själv ska jag sy en gravidkudde. En sån där avlång skön! Bara ta ett lakan, stoppning av några kuddar, ev. köpa lite stoppning. Och sen har jag köpt tyg som jag ska ha över, som jag bara kan ta av om jag vill tvätta det. Tänkte även använda den som amningskudde sen! :)

• Burberry

Hoppsan! Jag har lite oplanerat köpt vagn o babyskydd idag. Blev en grå Stocke Scoot med tillhörande babyskydd o en isofixbas. Är tydligen tidigt ute också denna gång (vecka 12), åt tvillingarna köpte jag nämligen i vecka 11. Så nu är bakluckan ganska full fast det ännu återstår två shoppingdagar här på minisemestern i Helsingfors.

Svar på tråden BF januari 2014