• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan

Mitt blodvärde låg på 110 för 3 veckor sedan som inte akuten meddelade mig då.
    Nu
    Låg jag ännu lägre.

• syskonlängtan14

Min bm sa att man skulle ligga över 110 i järnvärdet så var de bra.  Mitt järnvärde låg på 119 så de var bra får se hur järndepåerna ligger. Får inte reda på den innan v 23 så de är ett tag tills nästa besök hos bm. om de inte var något drastiskt för då skulle hon ringa. Men hon rekommenderade ändå att jag skulle börja med järntabletter varannan dag så fort mitt illamående lagt sig. Kanske för att jag ändå var trött... Vet inte men hon sa att de flesta måste ändå äta under grav. De är nog olika läror tror jag. Min förra bm med sonen tyckte inte man skulle äta de i onödan pga. att all mår ju inte hundra av de.

• Miaed

Min BM sa att hon bara hör av sig om det är något som inte ser bra ut på proverna..

• Kramardig

Sist låg mitt järnvärde på 117 och min bm var lite orolig, men ska börja ta järntabletter när illamåendet avtar. Hon sa att om värdet sjunker till 100 måste man börja ta nå prover?

• Siran

Har klarat mig igenom två dagar nästan helt utan illamående nu. Såå skönt. Hoppas det håller i sig :)

• kallemaja

Jag har varit sjukskriven drygt 5 veckor från mitt jobb..pga kraftiga kräkningar. Tycker inte att någon ska ha dåligt samvete gentemot sitt jobb, jag hade också det lite i början...men såå dålig dom jag har varit är man inte ens om man har vinterkräksjukan...så självklart ska man vara hemma och ta hand om sig själv så mycket det bara går..

• Siiran

Blev lite knas med mitt inlogg, heter nu Siiran iställe för Siran bara ;)

• De5pojkarna
    Igår var jag på ett VUL pågrund av små blödningar... Är i vecka 12+0 idag. Igår på VUL på akuten så konstaterade hon tom fostersäck. Hon såg inget liv. Bara en tom säck med fostervatten.. Men nu till saken.. Vi kan höra hjärtljud hemma på doppler. Ena sidan av magen kommer den upp i 130slag/minut å på andra sidan runt 140slag/minut. 
    Hur kan ja höra hjärtljud om de inte finns någon bebis? Hon nämnde även något om tvillingar. Men hon såg ju inget foster alls. Varför nämna tvillingar då? Å varför hittar jag mitt egna hjärtljud som ligger mellan 65-85, och en på runt 120-130 och en på 140-145?? Jag förstår INGENTING!! Skall tillbaka om 1 vecka..  
  • sunnydays
    Liam05Milton08 skrev 2013-07-06 10:47:35 följande:
    Igår var jag på ett VUL pågrund av små blödningar... Är i vecka 12+0 idag. Igår på VUL på akuten så konstaterade hon tom fostersäck. Hon såg inget liv. Bara en tom säck med fostervatten.. Men nu till saken.. Vi kan höra hjärtljud hemma på doppler. Ena sidan av magen kommer den upp i 130slag/minut å på andra sidan runt 140slag/minut. 
    Hur kan ja höra hjärtljud om de inte finns någon bebis? Hon nämnde även något om tvillingar. Men hon såg ju inget foster alls. Varför nämna tvillingar då? Å varför hittar jag mitt egna hjärtljud som ligger mellan 65-85, och en på runt 120-130 och en på 140-145?? Jag förstår INGENTING!! Skall tillbaka om 1 vecka..  
    Nej vad jobbigt. Hoppas lillen bara gömde sig då.
    Jar har haft 2 småblödningar nu på semestern, sådär så det bara kom på pappret. Frågade min bm om det och hon sa att det inte verkar vara någon fara då det slutat blöda. Att man har skörare slemhinnor.
    Håller tummarna att allt ser ut som det ska när du går dit igen.
Svar på tråden BF januari 2014