• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan

Idag när jag var till gyn fick jag träffa en underbar läkare, och det visste jag så fort jag såg henne för hon har jobbat/jobbar på min avdelning på sjukhuset! Jag har när jag sist hade praktik rondat ett ex antal gånger med henne och hon är toppen, så hon kände igen mig på en gång och så visade hon mig massor på bebisen och så. Den låg och sparkade jättemkt neråt, mot min urinblåsa och ner på moderkakan, därför är jag så akutkissnödig hela tiden. Men oj så söt den var när den sparkade där hon skulle mäta och kolla ,små små fötter som envist sparkade! Hihi! 

Sen fick jag se ögon, näsa och mun och huvudet, hjärtat som såg så fint ut och fostervattnet var bra mängd. Handen ovanför huvudet och viftade, skulle suga på tummen trodde hon. Hihi. Var så kul att se!  

• Isabellasvenssson

Hej tjejer! Efter en lång tids läsande i detta forum, tyckte jag det var dags att säga hej! Enligt mina beräkningar har jag BF den 1/1 och är nu alltså i v. 16 (15+4).

• dosed

Gjorde kub igår och fick se vår bebis igen :) fick dock ej svaret ännu eftersom vi tog blodprovet samtidigt. Men hon sa att allt såg bra ut och normal nackspalt så jag hoppas blodprovet är bra också. Hur gör ni andra med skötbord? Har ni det i sovrummet eller badrummet? Förra gången bodde vi i lägenhet och hade då en separat tvättstuga kombinerat med skötbord uppe på. Nu vet vi inte riktigt, vi har plats både insovrummet och i badrummet,

• dosed

Och nu i huset är det för långt att gå till tvättstugan för att byta blöja ;)

• sunnydays

Inatt kommer min sambo hem efter 7 v borta på jobb, skönt det ska bli att inte behöva göra allt längre. Känns som jag suttit fast i min lägenhet för jag inte har orkat göra något och inte velat köra när jag varit snurrig och kan kräkas plötsligt.

Vi har redan ett väggfast skötbord som satt på lilla toan när vi flyttade in, så den får sitta kvar. Vi har tvättstuga med bra bänk också, men där har vi kattlådorna så där vill vi inte byta blöja. Tänker att det nog är bra att vatten nära om man behöver tvätta av lillen när man byter.

• SaraKarla

Vi har bara en skötbädd lös som vi använder lite överallt. Hade skötbord till ettan men har så dåligt utrymme.

Min yrsel lugnade ner sig några veckor men är nu tillbaka igen, värre än någonsin. Får hålla i mig när jag går, blir vitt framför ögonen och känner ett starkt tryck i hjärtat. Är dessutom sjukt trött, sover lätt 13-14 timmar på natten. Är slö och svag i musklerna. Någon annan som känner så?

• Chaplin89

Vi har skötbordet i badrummet. Ofta behöver man ju vatten när man tvättar rent, gillar inte de våta tvättlapparna man köper, de använder jag bara i nödfall!

• c4trin

Om möjligt kommer vi att ha skötbordet i badrummet o i värsta fall tvättstugan om de inte får plats i badrummet

Svar på tråden BF januari 2014