• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    BeMa skrev 2013-05-06 21:09:42 följande:
    Hallå hoppar gärna in här!

Plussade för exakt en vecka sen, är idag i v4+6. Men veckan har i stort sett bara bestått utav ångest. Har 3 MF i bagaget och de är de enda jag tänker på.
    Hela dagarna består av att springa på toa för att kolla om de kommer blod. Känns helt sjukt :/ Någon annan som känt så här eller är jag bara väldigt överdrivet orolig? :/ Jag försöker verkligen tänka på andra positiva saker. Som att jag dom andra 3 graviditeterna inte hade några symptom alls, nu har jag bröst som spänner som bara den!!

Detta ska ju vara en lycklig tid, varför är jag så orolig och nedstämd för? ;(

Förlåt för att jag kommer & skriver massa tråkigt bara!! Jag kanske blir på bättre humör så småningom, haha kanske bara hormoner som spökar?
    Grattis till din nya graviditet! Jag förstår din oro och känner igen mig. Jag har ett MA och ett MF bakom mig och är 38 år...så  jag har ju åldern emot mig. 
  • Doffan

BF-lista 1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 1/1 - Lua, 25 år, första barnet 2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 2/1 - heartems, andra barnet 3/1 - Smurfsyster88, första barnet 4/1 - Moto, 33 år, andra barnet 4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 4/1- fluu,20 år,andra barnet 4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet 6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet. 6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet. 6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 6/1 - BeMa, 21 år, andra barnet 7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet 11/1- Doffan, 29år, Första barnet 12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet

• vilja89

Börjar smälta det positiva testet nu. Jag var helt säker på att det var negativt, så blev helt chockad när det var positivt. Testade på BIM + 6. Men fick en liten blödning den dagen min mens borde dykt upp, så antog att det var mensen liksom. 
    Såg att ni diskuterat symtom. När jag tänker tillbaka på hur senaste veckorna varit så har jag känt konstiga lukter lite då och då som ingen annan verkar känna. Jag har varit yr. Senaste dagarna har brösten börjat värka rätt mycket och jag har en ihärdig huvudvärk. I övrigt verkar jag må fint än så länge. :) Är nu i vecka 6 (5+1). 

Hur mår ni?  :)

• fluu

Ikväll har jag gjort det jag tycker är bland det roligaste med att vänta barn : skrivit en namnlista. Är väldigt namnintresserad så detta har jag sett fram emot :)
    Ska visa sambon listan imorgon och se hur många namn han ratar ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jossehaugen
    Mymemlan skrev 2013-05-06 21:58:06 följande:
    Tack, är självlärd. Är ett intresse för att lugna nerverna mellan varven med plugg (läser till SSK, mkt att göra).. :) 
    Jag brukar också sy, men gjorde det mer då jag bodde hos mamma. Nu så stickar jag mest :)
    Kul att du läser till SSK, det ska jag också göra, bara jag blir klar på Folkhögskolan som jag läser på nu.
    Jag läser på distans så det är skönt, samtidigt som jag jobbar lite då och då inom äldrevården :) 
  • Ingenalls
    Naniismamma skrev 2013-05-06 22:19:22 följande:
    hej hej . är en tjej på 21 år som väntar mitt 3e barn, har 2 flickor födda okt-08 och okt-12 

jag har BF den 3e Januari :)

känner mig väldigt tom i magen hela tiden trots att jag ätit :/

jag hade en grov foglossning förra graviditeten som inte har läkt ut ännu i min höft (+ gammal ridskada) så jag längtar inte tills jag kommer längre in i denna graviditeten och antagligen får foglossning denna gången med.

hehe men det är värt det.. jag gissar på att jag får en flicka till men vill gärna ha en liten pojke.

Alla tilltalsnamnen är bestämda men inga mellannamn ännu :)

hur går det för er alla? 

Här är en till som hade ett helsike med foglossning förra graviditeten. Hoppas på att det blir lindrigare denna gången, men det brukar kunna hänga i när det är tätt mellan graviditeterna.

Man får ta en dag i taget helt enkelt. :)
  • tpf10
    Susanne1975 skrev 2013-05-06 22:15:52 följande:
    Samma BF som jag :) Grattis! :)
    Vad kul! Tack detsamma :)! Vilken dag är du på? Jag är bara på 3+5 idag :P. Då är man ju knappt gravid känner jag fastän jag fått plus på flertalet test samt digitalt. Och jag känner mig ju preggo, men ändå är det så sjukt tidigt.
  • mariafii

Sagalo- Jag klarade bim dagen utan blödning :) yey är så svårt att förstå på något sätt att man är gravid men jag känner det.

Vi ska på inskrivning 23 maj

Vi ska gifta oss i början av aug och ska iväg på möhippa/födelsedag i mitten av juni. Vilket känns då som att man borde berätta om graviditeten då jag åker hem till familjen som bor 4 timmar bort. Man vill ju berätta öga mot öga för dem men då är vi bara i v 10(9+3) och inte varit på något ul. Men kommer inte kunna hålla mig när jag väl åker hem + att dom kommer tycka det är lite konstigt om jag inte vill dricka något vin eller sånt alls och dom misstänker redan att det är på G då vi ska gifta oss.

När ska ni berätta?       

• Bella026

Hej tjejer! Vi väntar vårat andra barn, med bf 1 januari! Ska på tidigt vul 27 maj och jag håller på längtar ihjäl mig! :)

Svar på tråden BF januari 2014