• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Dessa ligamentsmärtor gör det svårt att sova och att koncentrera sig på jobbet. Känns väldigt mycket nu (vecka 14, går in i 15 på torsdag). Hoppas de lugnar sig snart ;)

• Tokis
    Fiskflundran skrev 2013-07-14 09:09:02 följande:
    Tokis: jag tror jag har det.. Min navel har ploppat ut redan :/

Har du ont och så oxå?!
  • Fiskflundran

Nej hade det i början första graviditeten precis när den va påväg ut men inte nu.. Det kanske inte är bråck? Muppigt är det iaf;)

Har du ont?

• Kramardig

Går in i v.17 (16+0) idag och det känns inte alls som att det är så långt gånget. Har inte känt nå rörelser alls och magen har knappt vuxit..lite tråkigt men men. 31/7 är det RUL som gäller, gud vad vi längtar!!

• syskonlängtan14

När planerar ni att säga de på jobbet? Jag har beslutsångerst men antar att när jag kommer tillbaka och jobbar efter nästa omgång semester om 3 veckor lär jag behöva mammabyxorna men såg idag att de fanns inga hemma vilket jag behöver gå till dem ansvariga och be dem beställa hem men säger jag till dem så är de ute över hela deras arbetsplats och då kanske man borde berätta för sina arbetskamrater först... Men hade ju velat vänta lite till går in i v 15 på fredag. så jag kommer ju ha gått in i v 17 när jag kommer tillbaka... Undrar om magen kommer växa mycket och hur snabbt...

• SaraKarla

Jag berättade på jobbet för länge sedan. berätta när du känner dig redo

• vilja89

Vi har plats för skötbord både i badrummet och i barnkammaren, men vi kommer välja att ha en skötbädd på bänken vid hon i tvättstugan, just för vattentillgången. För vi ska också undvika våtservetter så gott det går. :)
    Vi går in i v.16 idag och bebisen gör sig påmind nästan varje dag med sitt sprattlande. Min svägerska och syster upptäckte dessutom en hormonrand på min mage idag, den går från blygdbenet till naveln än så länge. :)
    Jag har totalt gått upp 3-4 kg beroende på tidpunkt på dagen ;)

• vartjagängår

Jag berättade för min chef i typ v.8, bara för att det 'förstör' rätt mkt i planeringen. Har dock bara berättat för henne, inte ens för mamma hahah. Är i v.11+3.

Svar på tråden BF januari 2014