• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja
    Mymemlan skrev 2013-07-17 20:24:44 följande:
    vilken vecka är du i nu när du gjort RUL? =) Jag kmr vara i 18+2 när jag gör =) 

Jag var i vecka 16+4, lite för tidigt egentligen...
  • Flikkan

Hade inskrivning för 2 veckor sedan.

Fått börja äta järntabletter för att det var extremt lågt.

Så ska tillbaka dit nu för att kolla värdet, men vet att det inte höjts han äta 3 dagar sedan har jag haft förstoppning i 7 dagar och jag vill inte behöva äta laxermedel för att äta tabletterna.

Så jag vet inte vad vi kommer göra nu, måste byta.

Har så ont i magen så jag vill gråta.

Laxermedlet funkar inte som det ska.

Vart ju inte bättre med att jag redan hade problem IOM graviditeten.

Någon som har liknande?

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-07-17 22:10:24 följande:
    Hade inskrivning för 2 veckor sedan.

Fått börja äta järntabletter för att det var extremt lågt.

Så ska tillbaka dit nu för att kolla värdet, men vet att det inte höjts han äta 3 dagar sedan har jag haft förstoppning i 7 dagar och jag vill inte behöva äta laxermedel för att äta tabletterna.

Så jag vet inte vad vi kommer göra nu, måste byta.

Har så ont i magen så jag vill gråta.

Laxermedlet funkar inte som det ska.

Vart ju inte bättre med att jag redan hade problem IOM graviditeten.

Någon som har liknande?

Min svägerska blir dålig i magen av Niferexkapslarna så hon får de i droppform istället. Ska tydligen smaka fan men fungera bättre. :)
  • Yohan
    Flikkan skrev 2013-07-17 04:09:46 följande:
    När kan man höra hjärtljuden hos BM?

Med säkerhet?

Ska dit när jag är i vecka 15. 14+0

Vi lyssnade första gången vi var där, då var det vecka 8. Och sedan igen vecka 12.
  • c4trin

Jag ska till BM nästa vecka o lyssna. Hon sa att de inte e säkert att hon kan hitta dock. Jag vet via UL att bebis sitter högt upp i livmodern så jag hoppas att de innebär att det blir lättare att hitta hjärtljudet :)

• sagalo

Har en liten fundering såhär på morgonkvisten.. Antar att det är fler här som äter ACO Gravid eller liknande? Jag har snart slut tabletter och är så osäker på hur min bm menade att jag skulle göra. Först har jag för mig att hon sa att man främst äter dem tom v 12, men att jag kunna fortsätta äta dem till burken tog slut. Nästa gång jag var dit sa hon att jag skulle försöka få tag i multi Tabs nästa gång (för att dom är billigare). Sååå, ska man fortsätta äta dom eller inte? Hur gör ni? Jag är i v 15 nu.

• SB2011

Hej! Får jag vara med här? Väntar mitt andra barn tills den 19/1 (tror jag, enligt ett tidigt ul skulle de vara de) så jag är i v13+4 nu.

Har inte vågat skriva tidigare då jag har både ett X-grav å MA i bagaget!

• Malimari

Jag fortsätter med mina aco gravid hela graviditeten, med tillägg av järn i vecka 20 (läkares inrådan). Spelar ingen roll vilka multivitamin, bara dem är anpassade för kvinnor och är från apoteket eller liknande där man vet att innehållsförteckningen stämmer. Egen tolkning och min BM höll med.

• c4trin

Jag fick en burk ACO på inskrivningen o då hade jag precis köpt nya själv. Då sa BM att de går ju ändå åt alla så jag antog att jag skulle ta dem hela tiden (vilket jag redan tänkt sedan innan också). Bebisen behöver väl vitaminer hela tiden, det kanske e extra viktigt fram till vecka 12?

Svar på tråden BF januari 2014