• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Mina två chefer visste när vi tillverkade bebben eftersom de var provrör så de har vetat lääänge att vi också lyckades men de andra vet inget och jag vet inte tycker inte de finns något lägligt sätt att säga de på och jag är inte så angelägen att berätta de för dem konstigt nog. förra gången (en annan klinik) så var de 1 som var längre gången och sen var de 2 till som skulle ha samtidigt så då blev de naturligt. Nu känner man sig lite besvärlig på nått sätt.. De är så mycket förändringar hela tiden och att jag ska gå på mammaledigt blir ju de också även ifall jag är 100 på att de kommer bli glada för vår skull...

• vartjagängår
    SaraKarla skrev 2013-07-16 21:04:47 följande:
    Oj varför inte för din mamma?

Vi kommer ha cirkus 12 månader mellan våra barn. Denna är beräknad dagen efter vår sons ettårsdag. Vet att det kommer bli väldigt mycket kommentarer om det och hur vi ska orka & bla bla. Trots att 2an är planerad. Har inte orkat bara, även fast det egentligen inte spelar så stor roll vad de tycker. :)
  • sunnydays
    vartjagängår skrev 2013-07-16 21:10:47 följande:

Vi kommer ha cirkus 12 månader mellan våra barn. Denna är beräknad dagen efter vår sons ettårsdag. Vet att det kommer bli väldigt mycket kommentarer om det och hur vi ska orka & bla bla. Trots att 2an är planerad. Har inte orkat bara, även fast det egentligen inte spelar så stor roll vad de tycker. :)
    Men tänk va bra de kommer kunna leka med varandra :)
  • vartjagängår
    sunnydays skrev 2013-07-16 21:31:22 följande:
    Men tänk va bra de kommer kunna leka med varandra :)

Exakt! Själv har jag 7 resp. 10 år till mina syskon & kan väl inte säga att jag har haft så stor 'nytta' av dem. Sen vill vi bli klara. Få allt kladd & blöjor klart. Istället för att börja om med nästa när den första är klar. Blir säkert tuffa år men det är det väl för alla. :)
  • sunnydays
    vartjagängår skrev 2013-07-16 21:36:48 följande:

Exakt! Själv har jag 7 resp. 10 år till mina syskon & kan väl inte säga att jag har haft så stor 'nytta' av dem. Sen vill vi bli klara. Få allt kladd & blöjor klart. Istället för att börja om med nästa när den första är klar. Blir säkert tuffa år men det är det väl för alla. :)
    Ja tufft blir det i vilket fall som helst, men det hör ju till :) Bry er inte om kommentarer, ni som ska ha barnen så upp till er hur mycke ni vill ha mellan de.
  • rumpeflin

Hej, får man hoppa in här? Jag är 20 år och väntar mitt första barn i januari. Bf 27/1, är i v. 13 nu. Är det nån mer från Dalarna med här? :)

• eriksson i dalsland

Har nu bokat tid för rul. 12 aug är ett tag kvar innan man får se den lilla i magen. Nån mer som är dubbelt så stor och hård på magen på kvällen?

• Mymemlan

Idag har mina gravida mammanerver testats.. Sonen föll och slog bakhuvudet i en vassbordskant, vrålar rakt ut och när jag ska ta upp och trösta rinner det blod över min hand. Fick panik men fick samla mig för hans skull och ordna tryck mot huvudet och in på akuten.. Puhh. Mina nerver pallar inte sånt!

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-07-16 23:08:43 följande:
    Idag har mina gravida mammanerver testats.. Sonen föll och slog bakhuvudet i en vassbordskant, vrålar rakt ut och när jag ska ta upp och trösta rinner det blod över min hand. Fick panik men fick samla mig för hans skull och ordna tryck mot huvudet och in på akuten.. Puhh. Mina nerver pallar inte sånt!
    Fy vad läskigt. Gick det bra med sonen?
Svar på tråden BF januari 2014