• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011

Jag lyssnar på hjärtat hemma med en anglesound doppler. Har gjort i nån vecka nu! Brukar inte vara några problem att hitta men kan förstå att bm är mer försiktiga då de händer att man inte hittar de och med alla gravid hormoner blir man lätt stressad å tror de värsta snabbt! Utan att de egentligen är något fel!

• sagalo

Tack för svar malimari och c4trin! Tänkte också som så, kan ju inte vara dåligt för bebisen att få extra vitaminer oavsett ;) så kör på jag med! Men ska försöka få tag i multi Tabs, de ska motsvara acos men det räcker med en tablett om dagen av dom istället? :s Är hopplös på att komma ihåg piller så vore mkt smidigare så :p

• Malimari

Finns ju Mitt val Kvinna också, som ska räcka till. En tablett om dagen räcker =) Det är som c4trin säger allra viktigast med just folsyra fram till vecka 12 ungefär, men vitaminer skadar ju inte hehe. Jag knaprar på, omnom ;)

• SaraKarla

Jo det kan vara dåligt med för mycket vitaminer, ät bara om ni har brister! För mycket järn osv är inte bra. Ät då hellre de olika vitaminerna separat, alla är ju inte vattenlösliga jag äter inga vitaminer och ska inte göra det heller då mitt hb ligger på 140 redan. Fast nu är det nog ganska ovanligt att ha så högt hb under en graviditet

• goaround
    SaraKarla skrev 2013-07-18 23:08:25 följande:
    Jo det kan vara dåligt med för mycket vitaminer, ät bara om ni har brister! För mycket järn osv är inte bra. Ät då hellre de olika vitaminerna separat, alla är ju inte vattenlösliga jag äter inga vitaminer och ska inte göra det heller då mitt hb ligger på 140 redan. Fast nu är det nog ganska ovanligt att ha så högt hb under en graviditet

Hb på 140?

Jag har ett HB på 155 för en vecka sen. Jag äter aco gravid två ggr om dagen ändå :) ingen barnmorskan som sagt att det är farligt.
  • JohannaOo

Jag har under alla mina graviditeter haft så otroligt bra värden att jag aldrig behövt äta vitaminer, järn eller något annat. Så det är nog olika. 

• Stranden
    Flikkan skrev 2013-07-17 04:09:46 följande:
    När kan man höra hjärtljuden hos BM?

Med säkerhet?

Ska dit när jag är i vecka 15. 14+0

Jag lyssnade på hjärtat i v 15+5. Bm förvarnade om att det kunde ta lite tid att hitta hjärtljuden, tog kanske 40 sekunder. Men det är en gammal erfaren bm, så hon har nog bra koll

Sist lyssnade vi oxå innan RUL.

Hej hej jag är ny här. BF 3 januari :)
  • Stranden
    Flikkan skrev 2013-07-18 16:22:56 följande:
    Gud vad sköönt!!

Nu har jag fått höra hjärtljudet! :)

Såg det här meddelandet nu :)

Visst är det en underbar känsla?!
Svar på tråden BF januari 2014